ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3011002007
Ders İsmi: Ergoterapide Ortopedik Yaklaşımlar ve Ortez-Protez
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ergoterapi biliminde bulunan; ortopedik hastalıklara yönelik yapılan müdahalelerin içeriğini paylaşmak ve ortopedik rahatsızlıkların hastalık yönetim süreçlerindeki ergoterapi müdahalalerini anlatmak bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği ortopedik rehabilitasyon sürecinde ergoterapi rollerini, müdahalelerini ve yaklaşım anlayışları literatürdeki güncel teorilerden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortopedik problemlerin oluşma nedenlerini ve bu problemlerin kişiye olan etkilerine hakimdir
2) Ortopedik rehabilitasyondaki kişiye özgü müdahaleleri ergoterapi bakış açısını katarak eleştirir ve ergoterapi müdahalesini bu yaklaşım planına dahil eder.
3) Kas iskelet sistemi hastalıklarına yönelik rehabilitasyon programı hazırlayabilme konusunda yetkindir.
4) Uygun ortez ve protezi seçmek konusunda destek verme ve uygulama sürecini yönetmek konusundaki bilgiye sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kas iskelet sistemine genel bakış Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
2) Kas iskelet sistemi hastalıklarının özellikleri Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
3) Kas iskelet sistemi hastalıklarına yönelik önleyici yaklaşımlar Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
4) Kas iskelet sistemi hastalıklarında cerrahi sonrası müdahaleler Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
5) Ergoterapide ortopedik rehabilitasyon yaklaşımları Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
6) Ortopedik rehabilitasyonda uygulama süreci Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
7) Ergoterapide ortez protez kullanımı eğitimi Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
8) Bölgelere özel ortez ve protezler Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
9) Teknolojik ortez ve protezler Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
10) Ortopedik rehabilitasyonda doğru cihaz seçimi Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
11) Cihaz temin ve bakım süreçleri Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
12) Ortopedik hastaların tedavi süreçleri Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
13) Ortez ve Protez Karar Süreçleri Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
14) Tartışma Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
15) Genel ders tekrarı Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
16) Final Sınavı Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.
Diğer Kaynaklar: Mooney M. (Editor),, Ireson C. (Editor) Occupational Therapy in Orthopaedics and Trauma [1 edition] Brotzman SB, Manske RC. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. An Evidence Based Approach 3rd ed. Elsevier Mosby, Philadelphia 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 25
Sunum 3 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 180