ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3011002006
Ders İsmi: Ergoterapide Teknoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hikmet UÇGUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Rehabilitasyondaki teknolojik analizlerin ergoterapi bilimindeki kullanımına yönelik hakimiyeti kazandırmak ve klinik sahada kullanılan teknolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını kazandırmak bu dersin amacını oluşturur.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini teknolojinin ergoterapi alanlarında kullanımından, teknolojik rehabilitasyon araçlarından ve güncel teknoloji konusundaki gelişmelerden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Teknolojinin ergoterapideki kullanımına hakimdir.
2) Teknolojiyi rehabilitasyonda bir araç olarak kullanabilme yetisine sahiptir.
3) Güncel teknolojinin ergoterapideki yerini bilir ve bu teknoloji alanlarını etkili bir şekilde kullanabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknoloji tanımları ve terminolojisi "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
2) Engellilerde teknolojik destek "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
3) Teknolojik araçların amacı ve kullanım alanları "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
4) Yardımcı cihazların kullanım alanları "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
5) Ulaşılabilir teknolojik çevre ve akıllı şehirler "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
6) Teknoloji ve Ulaşılabilirlik "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
7) Yardımcı çevre ve teknolojik kullanımı "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
8) Ara Sınav "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
9) İş ortamında teknoloji kullanımı "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
10) Engel gruplarında teknoloji kullanımı "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
11) Engel gruplarında teknoloji kullanımı "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
12) Engel gruplarında teknoloji kullanımı "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
13) Teknolojinin ergoterapi değerlendirmelerinde rolü "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
14) Teknolojik zehirlenme "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
15) Teknolojik tüketim berraklığı "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "
16) Final Sınavı "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. "

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002.
2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996.
3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989.
4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995.
Diğer Kaynaklar: 1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002.
2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996.
3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989.
4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 25
Sunum 3 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 30
Toplam İş Yükü 180