ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3011002005
Ders İsmi: Geriatri ve Ruh Sağlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geriatrik rehabilitasyonda ruh sağlığı konusunda ergoterapi yaklaşımlarının interdisipliner sağlık ekibi içinde katkısını tanımlamak Yaşlılıkta görülen demanslarda günlük yaşamda bağımsızlık düzeyini artırmada kanıta dayalı ergoterapi uygulamalarını açıklamak Sağlık bakım sistemi içinde yaşlılık ve ruh sağlığı konusunda ergoterapi yaklaşımlarının kalitesini ve etkinliğini artırmak için araştırma ve stratejiler planlama becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Geriatrik rehabilitasyonda ruh sağlığı konusunda ergoterapi yaklaşımlarının interdisipliner sağlık ekibi içinde katkısını tanımlamak Yaşlılıkta görülen demanslarda günlük yaşamda bağımsızlık düzeyini artırmada kanıta dayalı ergoterapi uygulamalarını açıklamak Sağlık bakım sistemi içinde yaşlılık ve ruh sağlığı konusunda ergoterapi yaklaşımlarının kalitesini ve etkinliğini artırmak için araştırma ve stratejiler planlama becerilerini geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Önleyici tedavi gerektiren geriatrik patolojilere gerekli yönetim uygulamalarını geliştirebilir.
2) Geriatrik bireylerdeki ruh sağlığını kişinin aktivite performansını ve aktivite katılımını değerlendirerek iyileştirir.
3) Geriatrik hastalıkların günlük yaşam etkilerini değerlendirerek gerekli müdahaleyi geliştirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geriatrik bireyler ve sağlık Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
2) Hafızaya yönelik bunama tipi bozukluklar Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
3) Kognitif bozukluklar Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
4) İletişim becerilerine yönelik bozukluklar Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
5) Geriatrik bireylerde kognitif becerilerin değerlendirilmesi Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
6) Yaşam tarzı yönetimi değerlendirmeleri Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
7) Geriatrik bireylerin sosyal çevrelerine yönelik yaklaşımlar Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
8) Geriatrik bireylerin yaşam alanlarındaki bağımsız yaşam Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
9) İyi olma haline yönelik yaklaşımlar Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
10) Dünya sağlık teşkilatı ve Dünya Ergoterapi Konfederasyonunun ergoterapi hizmetleri konusundaki stratejilerinin incelenmesi Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
11) Geriatrik bireylerin hakları Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
12) Geriatrik bireylere yönelik yapılan toplumsal hareketler Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
13) Geriatrik bireylerde zihinsel iyi olma hali yaklaşımları Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
14) Önleyici tedavi eğitimi yaklaşımı Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
15) Geriatrik bireylerde hastalık algısı yönetimi ve günlük yaşam yönetimi Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
16) Final Sınavı Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
Diğer Kaynaklar: Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 25
Sunum 3 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 30
Toplam İş Yükü 180