ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3011002003
Ders İsmi: Ergoterapide Aktivite Analizi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı ergoterapi oküpasyonlarındaki dinamikleri analiz eden ergoterapi bilimi teorilerini ve bu teoriler ile ortaya çıkarn ergoterapi modaliteleri ve yaklaşımlarına dair yetkinliğe sahip olmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders aktivite kavramının ergoterapi bilimindeki alanlarını inceleyerek ortaya çıkarılan teori, yaklaşım ve modellerini analiz eden uzmanlık alanlarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Aktivitenin kişinin günlük yaşamdaki rolleriyle olan bağlantılarını analiz edebilir
2) Aktivitenin analizinin performans alanlarına uygun şekilde sınıflandırabilir.
3) Aktivitelere yönelik yaklaşımları terapötik sürecin bütününde kullanabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aktivitenin temelleri Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
2) İnsanın aktivite alanı ve hareket Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
3) Aktivite dinamikleri ; kinesfer ve hareket Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
4) Aktivite dinamikleri; fiziksel kapasite Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
5) Aktivite değişkenleri Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
6) Aktivitenin temel analizi Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
7) Aktivite analizi uygulaması Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
8) Ara Sınav Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
9) Aktivite analizi uygulaması Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
10) Analiz edilen aktivitenin yaklaşıma dönüştürülmesi Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
11) Aktivitenin terapötik etkisi Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
12) Aktivitenin terapatik kullanımı Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
13) Aktivite kullanım perspektifinin öğrenme süreçleri Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
14) Terapötik aktivite örnekleri Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
15) Genel tartışma ve aktivite dinamikleri analizi Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
16) Final Sınavı Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application
to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc.
edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B.
(2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition.
Philadelphia: Lippincott.
Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical
Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams &
Wilkins
Diğer Kaynaklar: Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application
to occupation. 5th edition. Thorofare, N.J. Slack Inc.
edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B.
(2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition.
Philadelphia: Lippincott.
Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical
Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams &
Wilkins

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 25
Sunum 3 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 30
Toplam İş Yükü 180