ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3011002002
Ders İsmi: Ergoterapi Servisleri Organizasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ergoterapi uzmanlığının hizmet verdiği ulusal ve uluslararası sağlık organizasyonlarında, sosyal organizasyonlarda ve diğer ilişkili alanlarda organizasyonel yetkinlik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği: Ergoterapi hizmetlerinin ulusal ve uluslararası sağlık stratejilerine ve eylem planlarına uygun olacak şekilde, birey, grup ve kurumlarda ortaya çıkan yönetim modellerinin sağlıklı yaşam tarzı müdahalaleri ile yönetme becerisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ergoterapi müdahalelerini organize edebilir.
2) Sosyal toplum kuruluşları ile ergoterapi servislerine ilişkilendirebilir.
3) Sağlık kuruluşlarında ergoterapi servislerini organize edebilir.
4) Ergoterapi hizmetlerinin ve müdahalelerinin evrensel organizasyonunu yapabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ulusal sağlık stratejileri ve rehabilitasyon yaklaşım stratejileri "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
2) Ergoterapi hizmetlerinin toplumsal gereksinimleri "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
3) Ergoterapi hizmetleri ve ruh sağlığı "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
4) Hastanede ergoterapi yaklaşımları "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
5) Toplum temelli rehabilitasyonun ergoterapi müdahaleleri ile yönetilmesi "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
6) Ergoterapi yaklaşımlarında kalite incelemesi "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
7) Ergoterapi müdahalelerinin kendi içindeki performansının incelenmesi "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
8) Ara Sınav "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
9) Koruyucu yaklaşım müdahalaleri ve ergoterapi yaklaşımları organizasyonları "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
10) Toplumsal ruh sağlığı ve toplum temelli rehabilitasyonda ergoterapi yaklaşımlarının analizi "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
11) Toplum sağlığı ve ergoterapi yaklaşımlarının yaygın etkisinin incelenmesi "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
12) Ergoterapide devamlı yaklaşım ve sağlıklı yaşam tarzı yönetimi farkındalığı eğitimi "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
13) Ergoterapide mesleki yeterlilik ve eğitmen eğitimi esasları "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
14) Ergoterapide mesleki yeterlilik ve eğitmen eğitimi esasları - Tartışma "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
15) Toplumsal modellerin rehabilitasyon uygulamalarında ve ergoterapi uygulamalarında yönetimi "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "
16) Final Sınavı "Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002 Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd. Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis. Champagne, T.. MentalHealth.aspx ""Occupational therapy?s role in mental health recovery"". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012. Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207. "

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002
Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd.
Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis.
Champagne, T.. MentalHealth.aspx "Occupational therapy?s role in mental health recovery". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012.
Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207.
Diğer Kaynaklar: Haselkus B; The meaning of everday occupations, Thorofare, NJ, Slack Inc 2002
Chapparo, C. and Ranka. J. (2000). Clinical reasoning in occupational therapy in Higgs J and Jones M (2000) Clinical reasoning in the health professions. 2nd ed. Oxford, Butterworth Heinemann Ltd.
Kielhofner, G. (1997). Conceptual Foundations of Occupational Therapy. 2nd Ed. Philadelphia, F.A.Davis.
Champagne, T.. MentalHealth.aspx "Occupational therapy?s role in mental health recovery". http://www.aota.org/Practitioners/PracticeAreas/ MentalHealth.aspx. Retrieved 19 April 2012.
Polatajko, H (2001). The evolution of our occupational perspective: The journey from diversion through therapeutic use to enablement. Canadian Journal of Occupational Therapy, 68(4), 203-207.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 25
Sunum 3 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 180