ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3011121001
Ders İsmi: Ergoterapide Kanıta Dayalı Araştırmalar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Araştırma yöntemlerinin kanıta dayalı sonuçlarını ergoterapinin farklı alanlarında; klinik uzmanlık araştırma kanıtı olarak , kişi merkezli karar verme çalışmasında bulunarak ve genel sağlık bakım tutumunu beceriyle taşımayı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Ders kanıta dayalı araştırmaların özellikleri, kanıta dayalı uygulama ve araştırma örnekleri, kanıta dayalı uygulama ve araştırmaların klinik sahada kullanımının öneminin kavranması konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi başarı ile tamamlayabilen öğrenciler;
2) Sağlık hizmetine yönelik kararları vermekte etkili olan etkenlere hakimdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ergoterapinin farklı alanlarında yaptığı araştırmaların kanıtlarını etkili kullanmayı bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Geliştirdiği kanıt temelli uygulamalardaki karar verme becerilerini kişi merkezli çalışma becerisini kazanmış olarak yürütür.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanıta dayalı uygulamalara giriş 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
2) Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın ilerleyişi 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
3) Kanıta dayalı uygulama yaklaşımı 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
4) Kanıta dayalı uygulama yaklaşımı 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
5) Kanıta dayalı uygulama yaklaşımı 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
6) Kanıta dayalı çalışmaların tartışılması 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
7) Kanıta dayalı çalışmaların tartışılması 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
8) Kanıta dayalı çalışmaların tartışılması 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
9) Kanıta dayalı çalışmaların tartışılması 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
10) Kanıta dayalı çalışmaların tartışılması 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
11) Kanıta dayalı araştırmaların kinik sahada kullanımı 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
12) Kantitatif uygulama örnekleri 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
13) Kalitatif uygulama örnekleri 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
14) İstatistiksel analiz ve kanıda dayalı araştırmalar 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
15) Çalışmanın rapor haline getirilmesi 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
16) Kanıta dayalı araştırmanın raporunun iletimi ve bildirilmesi 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel. 3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları. 4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for
Enhancing Practice, 2006.
2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel.
3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları.
4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.
Diğer Kaynaklar: 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for
Enhancing Practice, 2006.
2. Kılıç, S. (2019). SPSS uygulama görüntüleri eşliğinde istatistik çözümlemeleri. Nobel.
3. Bumin, G. O. N. C. A. (2019). Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları.
4. Akı, E. S. R. A., & Özkan, E. (2020). ERGOTERAPİYE GİRİŞ.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır. 5
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır. 5
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır. 5
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler. 5
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir. 5
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir. 5
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir. 5
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar. 5
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir. 5
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Ara Sınavlar 1 18 18
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 256