ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3011121500
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı ergoterapi alanında gerçekleştirilen akademik çalışmaların incelenmesini, üzerine tartışılmasını ve literatürün güncelliğini takip etmektir.
Dersin İçeriği: Ders mesleki bir konu hakkında güncel literatürün taranması, harmanlanması ve uygun seminer sunumunun oluşturulmasını içerir.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kitlelere karşı sunum becerisini geliştirir
2) Güncel literatürü takip edebilir hale gererek incelediği araştırmalara eleştirel bakabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Güncel ergoterapi literatürünü takip eder, inceler ve eleştirel bakış açısını getirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sunum ve seminer hazırlama teknikleri Sunum
2) Literatürü derinlemesine araştırmak için gerekli olan kaynakların etkili kullanımı Sunum
3) Sunum Sunum
4) Sunum Sunum
5) Sunum Sunum
6) Sunum Sunum
7) Sunum Sunum
8) Sunum Sunum
9) Sunum Sunum
10) Sunum Sunum
11) Sunum Sunum
12) Sunum Sunum
13) Sunum Sunum
14) Sunum Sunum
15) Sunum Sunum
16) Sunum Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: " Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
Law, M., Baum, C. & Dunn, W. (2005). Measuring Occupational Performance : Supporting Best Practice in Occupational Therapy. 2nd ed. Thorofare, NJ: SLACK Inc."


Diğer Kaynaklar: " Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
Law, M., Baum, C. & Dunn, W. (2005). Measuring Occupational Performance : Supporting Best Practice in Occupational Therapy. 2nd ed. Thorofare, NJ: SLACK Inc."


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır.
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır.
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır.
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler.
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir.
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir.
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir.
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar.
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir.
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır. 5
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır. 3
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır. 2
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler. 4
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir. 2
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir. 2
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir. 4
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar. 4
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir. 3
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 25
Sunum 3 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 268