TIBBİ FARMAKOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 3000002012 | ||||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelik Kavramları ve Kuramları | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere hemşirelikte yararlanılan kavramları, kuramları ve bunları profesyonel hemşirelik uygulamalarındaki önemini anlatarak, en iyi bakım hizmetini verebilme bilinci ve anlayışını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, hemşirelik paradigmalarını, hemşirelik bilimine katkı sağlayan kuramcıların yaşamını ve kuramlarını, hemşirelik kuramı ve hemşirelik süreci ilişkisini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Ders kaynakları ve ders hakkında bilgi verilmesi |
2) | Sağlık Bilimlerinde Kavram Kuramların Tarihsel Gelişim Süreci (Paradigmalar) | |
3) | Sağlık Bilimlerinde Kavram Kuramların Tarihsel Gelişim Süreci (Paradigmalar)-Devam | |
4) | Hemşirelikte Temel Kavramlara Giriş: Felsefi Kavramlar | Konu ile ilgili verilen slaytların okunması ve kaynakların ilgili sayfalarının gözden geçirilmesi |
5) | Hemşirelikte Temel Kavramlara Giriş: İstatistiksel Kavramlar | Hemşirelikte istatistiksel verilerin kullanımına ilişkin bir çalışma örneğinin gözden geçirilmesi |
6) | Hemşirelikte Temel Kavramlara Giriş: Hemşirelik Bakımı ile İlgili Olan Kavramlar | |
7) | Hemşire Kuramcılar ve Kuramlarına Giriş | Florence Nightingale ve modern hemşireliğe etkisi okunması Hemşirelik kuramlarının klinik uygulamalardaki yeriyle ilgili araştırma yapılması |
8) | ARA SINAV HAFTASI | |
9) | Hemşire Kuramcılar ve Kuramları /Sunum | |
10) | Hemşire Kuramcılar ve Kuramları /Sunum | |
11) | Hemşire Kuramcılar ve Kuramları /Sunum | |
12) | Hemşire Kuramcılar ve Kuramları /Sunum | |
13) | Hemşire Kuramcılar ve Kuramları /Sunum | |
14) | Hemşire Kuramcılar ve Kuramları /Sunum | |
15) | Ders Değerlendirmesi | |
16) | Final Sınavı Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Pektekin Ç. (2013). Hemşirelik Felsefesi: Kavramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Velioğlu P. (2012). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Akademi Basın ve Yayıncılık, Yenilenmiş 2. Baskı, İstanbul. 2. Karadağ A, Çalışkan N, Baykara G.Z. (2017). Hemşirelik Teorileri ve Modelleri. Akademi Basın ve Yayıncılık, 1. Baskı,İstanbul. 3. Özkan A.H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. Akademi Basın ve Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul. 4. Ocakçı A.F, Alpar E.Ş. (2013). Hemşirelik Kavram, Kuram ve Model örnekleri. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul. 5. Pektekin Ç, Akın S. (2019). Sağlık Bilimlerinde Eğitim. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1. Baskı, İstanbul. 6. Doenges, M., Moorhouse, M., and Murr, A. (2016). Nurse’s pocket guide: Diagnoses, Prioritized Interventions and Rationales (14th ed.). Philadelphia, PA: F.A. Davis Company. 7.Taylor, C., Lynn, P. & Bartlett, J.L. (2019). Fundamentals of Nursing: The art and science of person-centered nursing care. (9th ed.). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 89 |