Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitimin tanımı ve ilkeleri |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
2) |
Eğitimde Hedef ve Davranış Belirleme |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
3) |
Eğitim Yöntemleri ve Araçları |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
4) |
İletişim |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
5) |
Yetişkin Eğitimi ve özellikleri |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
6) |
Çocuklarda eğitimin özellikleri |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
7) |
Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
10) |
Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
11) |
Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
12) |
Klinik beslenme ile ilgili sunumlar |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
13) |
Klinik beslenme ile ilgili sunumlar |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
14) |
Klinik beslenme ile ilgili sunumlar |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
15) |
Klinik beslenme ile ilgili sunumlar |
1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. |
|
3) |
Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. |
|
4) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
5) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. |
|
6) |
Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
8) |
Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. |
|
9) |
Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
10) |
Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
|