Dersin Amacı: |
Sağlık Enformatiği alanına ilgi duyan bireylerin ; Yapay Zeka, Yapay öğrenme algoritmaları, Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka Uygulamaları, R programlama dili, Biyolojik Veri tabanları ve Veriye Erişim, Sağlıkta Temel önişleme yöntemleri, Kanser Verisinde Sınıflandırma ve Kümeleme konularında teorik ve uygulamalı bilgi ve beceri edinilmesine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Yapay Zeka, Yapay öğrenme algoritmaları, Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka Uygulamaları, R programlama dili, Biyolojik Veri tabanları ve Veriye Erişim, Sağlıkta Temel önişleme yöntemleri, Kanser Verisinde Sınıflandırma ve Kümeleme |
Ders Notları / Kitaplar: |
ÖZKAN, Y. ve EROL, Ç., 2018, "Kanser Biyoenformatiğinde Yapay Zeka", ISBN: 978-605-9594-54-7, Papatya Yayıncılık Eğitim A.Ş., İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
ÖZKAN, Y. ve EROL, Ç., 2018, "Kanser Biyoenformatiğinde Yapay Zeka", ISBN: 978-605-9594-54-7, Papatya Yayıncılık Eğitim A.Ş., İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|