İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003062 | ||||||||
Ders İsmi: | Language and Communication | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Şirin TUFAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri iletişim alanını, dil ile olan ilişkisini ve gerekli terminolojiye kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders aşağıdaki konuların bir seçkisini kapsamaktadır: İnsanlar arasındaki genellikle iletişimin çeşitli formlarının kullanılmasıyla konuşulan dilin konumu nedir? Konuşma dili, işaret dilinden hangi yönleriyle farklılık gösterir? Konuşma ve işaret dilinin hangi özellikleri bu dilleri dilbilimsel hale getirir? Dilbilimsel iletişim araçlarını hayvan iletişiminden ayıran özellikler nelerdir? İnsanlar hayvanlarla nasıl iletişim kurar? Evrimsel bir açıdan bakıldığında, sözlü dilin dünya çapında tüm insan topluluklarında baskın iletişim biçimi olmasının sebebi nedir? Hayvanlar neden gerçekten dilbilimsel olarak iletişim kuramazlar? "Dil edinimi" ve "aktarımı" terimleri gerçekte ne anlama geliyor? Çocukların ve yetişkinlerin dil edinimi arasındaki farkları hangi faktörlerle açıklanabilir? Çift dilli olmak ne anlama geliyor? Çocuklar dil ediniminde gerçekten mükemmel midir? Dil kaybı ve yeni dil çeşitlerinin ortaya çıkması da dahil olmak üzere dil evrimini hangi faktörler ortaya çıkarır? Dil verintisi nedir ve tezahürleri nelerdir? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Gereksinimleri | . |
2) | Dil ve İletişim Arasındaki Bağlantı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
3) | Konuşma Dili ve İşaret Dili Arasındaki Farklar | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
4) | İnsan İletişimi ve Hayvan İletişimi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
5) | Dil Edinimi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
6) | Dil Edinimi ve Aktarımı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
7) | Genel Tekrar | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
8) | Vize Sınavı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
9) | Çift Dillilik | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
10) | Göstergebilim | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
11) | Dil İlişkisi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
12) | Dil ve Psikoloji | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
13) | Dil ve Toplum | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
14) | Dilde cinsiyet | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
15) | Dil evrimi | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
16) | Final Sınavı | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
Diğer Kaynaklar: | Various sources piled into a file by the instructor of the course Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 5 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 3 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 5 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 4 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 4 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 5 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 5 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 5 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 3 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 3 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |