BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003047
Ders İsmi: Uygarlık Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı günümüzdeki uygarlıkların tarihleri hakkında bilgi vermektir. Tüm bu bilgiler günümüz kültürleri ile kıyaslanarak anlaşılır hale getirmektir.
Dersin İçeriği: Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Anadolu, Hint ve Çin Uygarlıkları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tarihi olayların sebep ve sonuçları arasında bağ kurarak bunları ortaya koyabilme becerisi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kültürel mirasın tanıtımı ve korunması amacıyla projeler geliştirir, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tarih alanında birinci elden tarihi kaynakları bulma, okuma, yorumlama ve doğru şekilde kullanma becerisi.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Amaç ve Tanımlar "Tokuroğlu, Belma- Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
2) Mezopotamya Uygarlıkları "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
3) Uygarlık Kelimesi "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
4) Mısır Uygarlığı "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
5) Anadolu Uygarlıkları "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
6) Yunan Uygarlığı "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
7) Roma Uygarlığı "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
8) VİZE SINAVI
9) Çin Uygarlığı "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
10) QUIZ SINAVI
11) İslam Uygarlığı "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
12) Orta Çağlar "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
13) Orta Çağlar 2 "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
14) Modern Avrupa'nın Oluşumu "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
15) AMERİKA UYGARLIĞI "Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015"
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Belma Tokuroğlu, Abdullah Ersoy, "Uygarlık Tarihi", Gazi Kitabevi, 6. baskı, 2021.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
1) Bilgi güvenliği, siber güvenlik, ağ güvenliği ve veri koruma konularında derinlemesine kuramsal bilgiye sahiptir.
2) Bilgi güvenliği yönetim sistemleri, ulusal ve uluslararası güvenlik standartları ile etik ve hukuki düzenlemeler konusunda bilgi sahibidir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Siber tehditlerin sınıflandırılması, saldırı vektörleri ve savunma mekanizmaları konularında analitik düşünme yeteneğine sahiptir.
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Kriptografi, dijital imza, kimlik doğrulama ve erişim kontrolü gibi güvenlik teknolojilerini teorik düzeyde kavrar.
5) Ağ güvenliği politikaları oluşturabilir; güvenlik duvarları ile saldırı tespit/önleme sistemleri gibi araçları etkin şekilde yönetebilir.
6) Kriptografik algoritmaların uygulanması ve veri şifreleme tekniklerinin kullanımı konularında beceri sahibidir; siber tehdit istihbaratını analiz edebilir.
7) Penetrasyon testleri ve güvenlik değerlendirme süreçlerini yürüterek sistem açıklarını tespit edebilir ve önleyici tedbirler geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
1) Bilgi güvenliği, siber güvenlik, ağ güvenliği ve veri koruma konularında derinlemesine kuramsal bilgiye sahiptir. 1
2) Bilgi güvenliği yönetim sistemleri, ulusal ve uluslararası güvenlik standartları ile etik ve hukuki düzenlemeler konusunda bilgi sahibidir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 1
3) Siber tehditlerin sınıflandırılması, saldırı vektörleri ve savunma mekanizmaları konularında analitik düşünme yeteneğine sahiptir.
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 1
4) Kriptografi, dijital imza, kimlik doğrulama ve erişim kontrolü gibi güvenlik teknolojilerini teorik düzeyde kavrar.
5) Ağ güvenliği politikaları oluşturabilir; güvenlik duvarları ile saldırı tespit/önleme sistemleri gibi araçları etkin şekilde yönetebilir.
6) Kriptografik algoritmaların uygulanması ve veri şifreleme tekniklerinin kullanımı konularında beceri sahibidir; siber tehdit istihbaratını analiz edebilir.
7) Penetrasyon testleri ve güvenlik değerlendirme süreçlerini yürüterek sistem açıklarını tespit edebilir ve önleyici tedbirler geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 32 2 64
Toplam İş Yükü 64