ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003046
Ders İsmi: Toplum Sağlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gamze OĞUZ ERDEM
Dr.Öğr.Üyesi Tümer ULUS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, toplumun sağlık sorunlarını tanımlamak, bu sağlık sorunlarını etkileyen çevresel, sosyal ve davranışsal faktörleri analiz etme, birey aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ve sağlık eğitimi uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Toplum Sağlığına Giriş ve Tarihçe, sağlık ve hastalık Kavramları, toplum beslenmesi, toplum sağlığı ve Koruyucu hekimlik İlkeleri, İş ve Meslek Hastalıkları, Epidemiyoloji, Bağışıklama, Okul Sağlığı,Yaşlı Sağlığı, Çevre Sağlığı, Bulaşıcı Hastalıklar, Kronik Hastalıklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlığın korunmasında birincil korumanın önemini kavrar.
2) Toplumda sağlığı ilgilendiren olayları irdeler
3) Çevre ve iş sağlığını sağlık yönetimi çatısı altında değerlendirme
4) Sağlık düzeyini belirleyen ölçütleri kullanarak toplumun sağlık düzeyini belirler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halk Sağlığı Dersine Giriş
2) Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
3) Sağlık ve Hastalık Kavramları/Koruyucu Sağlık Hizmetleri 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
4) Epidemiyoloji 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
5) Toplum Beslenmesi 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6) Bağışıklama 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
7) Okul Sağlığı 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
8) Ara Sınav Haftası
9) Resmi Tatil (Ramazan Bayramı)
10) Adölesan Sağlığı 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
11) Yaşlı Sağlığı 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
12) İşçi Bayramı
13) Çevre Sağlığı 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
14) Bulaşıcı Hastalıklar 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
15) Kronik Hastalıklar 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
16) Bitirme Sınavı Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders için hazırlanmış PPT
Diğer Kaynaklar: 1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023.
5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87