Dersin Amacı: |
Bir canlı organizmanın genel yapısını, moleküler ve genetik özelliklerini öğrenmek, hücreyi ve fonksiyonlarını anlamak, hücrede meydana gelen metabolik reaksiyonları öğrenmek, kalıtımın temel prensiplerini anlamak, temel genetik ve moleküler genetik prensipler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: |
Biyoloji Bilimi, Moleküler Biyolojinin Doğuşu, Biyolojik Moleküller, Enzimler, Hücresel Organizasyon, Hücre Zarında Taşınma ve Uyarı İletimi, Hücresel Enerji ve Metabolizma, Hücre Döngüsü ve Bölünme, Hafta Büyüme ve Gelişme, Yaşlanma Biyolojisi, Genetik Materyalin Yapısı, Çoğalması ve Protein Sentezi, Mutasyon ve Tamir, Gen İfadesinin Kontrolü, DNA Teknolojisi ve Uygulamaları, Genom Organizasyonu, DNA Dizileri ve Kromozom, Kalıtımın Temel Prensipleri, Kalıtsal Metabolik Hastalıklar, Kanser Moleküler Biyolojisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hücreye Giriş, Hücre Yapısı ve Tipleri (Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler) |
Ders için hazırlanmış PPT
|
2) |
Hücre Membranının Yapısı ve İşlevi, Taşınma Mekanizmaları (Endositoz, Ekzositoz) |
Ders için hazırlanmış PPT |
3) |
Mikroskop Eğitimi
|
Ders için hazırlanmış PPT |
4) |
Hücre Organellerinin Yapısı ve İşlevleri |
Ders için hazırlanmış PPT |
5) |
Hücre İskeleti (Sentriyol, Mikrotübüller,Filamentler,Silia,Flagella) |
Ders için hazırlanmış PPT |
6) |
Hücre Morfolojilerinin İncelenmesi Preparat Hazırlama |
Ders için hazırlanmış PPT |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Nükleus Yapısı ve İşlevleri, Nükleer Taşınmanın Moleküler Mekanizmaları |
Ders için hazırlanmış PPT |
9) |
Genetik Materyaller; DNA, DNA’dan Kromozoma; DNA’nın Paketlenmesi
DNA – RNA Yapısı, İşlevi ve Gen, Genetik Kod |
Ders için hazırlanmış PPT |
10) |
Replikasyon, Transkripsiyon, Translasyon |
Ders için hazırlanmış PPT
|
11) |
Hücre Döngüsü, Mitoz- Mayoz Bölünme Hücre Döngüsünü Kontrol Eden Mekanizmalar |
Ders için hazırlanmış PPT |
12) |
Genetik Kavramlar, Mendel Kalıtımı-Non Mendelian Kalıtım |
Ders için hazırlanmış PPT |
13) |
Mutajenler ve Mutasyonlar, DNA Hasarı ve Onarım Mekanizmaları |
Ders için hazırlanmış PPT |
14) |
Nütrigenetik |
Ders için hazırlanmış PPT |
15) |
Nütrigenetik |
Ders için hazırlanmış PPT
|
16) |
Final Sınavı |
Ders için hazırlanmış PPT
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
9) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
10) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
12) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
|