AMELİYATHANE HİZMETLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 5010003042 | ||||||||||
Ders İsmi: | Şehir ve Kültür: İstanbul | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kuruluşundan günümüze kadar birçok devlete başkentli yapan İstanbul’u siyasi, askeri, mimari, kültür ve sanat yönleriyle araştırıp, nasıl bir gelişim gösterdiğini ortaya konulacaktır. |
Dersin İçeriği: | İstanbul şehrinin kurulması, Doğu Roma ve Osmanlı zamanındaki gelişimi, İstanbul’un sarayları, kasırları, köşkleri, camileri, hanları, medreseleri, meydanları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DERSE GİRİŞ-FETİH ÖNCESİ İSTANBUL | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
2) | İSTANBUL'UN FETHİ | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
3) | TOPKAPI SARAYI | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
4) | MİMAR SİNAN | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
5) | İSTANBUL'DA KAHVE VE KAHVEHANE | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
6) | İSTANBUL HANLARI | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
7) | İSTANBUL'DA DEPREMLER | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | İstanbul’daki Sivil Mimari (Kasır, Köşk, Yalı ve Han) | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
10) | QUIZ SINAVI | |
11) | İSTANBUL'DA YEMEK KÜLTÜRÜ | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
12) | İSTANBUL ESNAFI | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
13) | İSTANBUL'DA GİYİM KUŞAM | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
14) | İSTANBUL BAHÇELERİ | Bilgili, A. Emre, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil Yayınları, 2011. |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | “İstanbul”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, C. XXIII, İstanbul 2001, s. 212-300. Antikçağ’dan XXI. Yüzyıla Büyük İstanbul Tarihi, C. I-X, İstanbul 2015. |
Diğer Kaynaklar: | “İstanbul”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, C. XXIII, İstanbul 2001, s. 212-300. Antikçağ’dan XXI. Yüzyıla Büyük İstanbul Tarihi, C. I-X, İstanbul 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Kalite süreçlerini uygular ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturur. | |||||||||||||
2) Mesleki görev ve sorumluluklarıyla ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur | |||||||||||||
3) Ameliyat sırasında dolaşan tekniker olarak ekibi destekler, çıkarılan materyalleri uygun şartlarda ilgili birimlere gönderebilir. | |||||||||||||
4) Sterilizasyon öncesi cerrahi setleri temizleyerek, set dizimi, tekstil bohça ve paket malzeme hazırlığı yapabilir. | |||||||||||||
5) Cerrahi malzemelerin sterilizasyonu ve korunmasına yönelik kuralları bilir. | |||||||||||||
6) Ameliyat odasını malzeme ve ekipman yönünden hazır hale getirir. | |||||||||||||
7) Cerrahi işlemlerde asepsi ilkelerine uygun, steril olarak cerraha yardımcı olur | |||||||||||||
8) Mesleği ile ilgili öğrenme gereksinimlerini analiz eder; öğrenme yöntemlerini araştırır. | |||||||||||||
9) Mesleğine yönelik yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarını bağımsız uygular. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi ve becerilerini ekip içi ve ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları ekiple uyumlu çözebilir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre, iş güvenliği konularını analiz eder, kaynakları etkin kullanır. | |||||||||||||
13) Etik çerçeveye ilişkin ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kalite süreçlerini uygular ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturur. | |
2) | Mesleki görev ve sorumluluklarıyla ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur | |
3) | Ameliyat sırasında dolaşan tekniker olarak ekibi destekler, çıkarılan materyalleri uygun şartlarda ilgili birimlere gönderebilir. | |
4) | Sterilizasyon öncesi cerrahi setleri temizleyerek, set dizimi, tekstil bohça ve paket malzeme hazırlığı yapabilir. | |
5) | Cerrahi malzemelerin sterilizasyonu ve korunmasına yönelik kuralları bilir. | |
6) | Ameliyat odasını malzeme ve ekipman yönünden hazır hale getirir. | |
7) | Cerrahi işlemlerde asepsi ilkelerine uygun, steril olarak cerraha yardımcı olur | |
8) | Mesleği ile ilgili öğrenme gereksinimlerini analiz eder; öğrenme yöntemlerini araştırır. | 4 |
9) | Mesleğine yönelik yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarını bağımsız uygular. | |
10) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi ve becerilerini ekip içi ve ilgili kişilerle paylaşır. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları ekiple uyumlu çözebilir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre, iş güvenliği konularını analiz eder, kaynakları etkin kullanır. | 4 |
13) | Etik çerçeveye ilişkin ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |