AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003040
Ders İsmi: Stratejik Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Oranın aşılması durumunda finale devamsız öğrenci alınmayacaktır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gizem ÖZDEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste öğrenciye marka oluşturmanın temel prensiplerinin yanı sıra marka olmanın, marka algısının sürdürülebilirliğinin teknikleri anlatılacaktır. Bu derste temel amaç, öğrencinin marka yaratmayı ve bu bağlamda marka kimlik elemanlarına bağlı olarak pazarlama temelli stratejiler geliştirmesini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Derste marka kavramının hangi sosyolojik koşullarda ortaya çıktığından başlayarak, marka kimliği oluşturma, marka tutundurma, marka sadakati gibi markanın yaratılması ve yönetilmesinin unsurları öğretilecektir. Öğrenci ders içerisinde oluşturulmuş bir markayı çözümlemeyi ve kendi markasını oluşturmayı öğrenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Marka kavramını ve markaya dair terminolojiyi bilir.
2) Marka kimliğinin değişkenlerini bilerek, kimlik ile iletişim unsurları arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Marka oluşturmanın temel sistematiğine dair bilgisini kullanarak, kendi markasını yaratabilir.
2) Marka kimliğine bağlı olarak doğru pazarlama iletişim kanallarını kullanabilir.
3) Marka amaçlarına, kimliğine uygun iletişim stratejileri geliştirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka Kavramı, Marka Türleri ve Marka Yönetiminin temelleri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
2) Marka Konumlandırma Kavramı, Marka Konumlandırma Türleri, Ölçütleri ve Stratejileri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
3) Marka Kimliği, Marka Sembolleri, Marka Kişiliği OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
4) Marka Kültürü, Markalama Süreci ve Aşamaları, Marka Duyguları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
5) Sembolik ve İşlevsel Markalama Tipleri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
6) Marka Denkliği, Marka Farkındalığı ve Marka Çağırışımları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
7) Marka Tutumu, Marka Sadakati, Marka Denkliğinde İletişim Stratejileri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
8) ARA SINAV
9) Markalama Stratejileri, Marka Genişletme ve Ortak Markalama Stratejileri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
10) Markalama ve Tüketici Davranışları, Satın Alma Davranışı OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
11) Marka İletişimi Stratejileri, İletişim Stratejisi Belirlemede Araştırma, Kişisel Satış, Satış Geliştirme OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
12) Satın Alma Noktası İletişimi, Doğrudan Pazarlama ve Pazarlama İletişimi açısından Halkla İlişkiler OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
13) Marka İletişiminde Reklam Stratejileri, Sponsorluk ve Yeni Medya OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
14) Öğrenci Sunumları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
15) Öğrenci Sunumları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
15) Öğrenci Sunumları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
Diğer Kaynaklar: OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 78