EBELİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003040
Ders İsmi: Stratejik Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Oranın aşılması durumunda finale devamsız öğrenci alınmayacaktır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gizem ÖZDEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste öğrenciye marka oluşturmanın temel prensiplerinin yanı sıra marka olmanın, marka algısının sürdürülebilirliğinin teknikleri anlatılacaktır. Bu derste temel amaç, öğrencinin marka yaratmayı ve bu bağlamda marka kimlik elemanlarına bağlı olarak pazarlama temelli stratejiler geliştirmesini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Derste marka kavramının hangi sosyolojik koşullarda ortaya çıktığından başlayarak, marka kimliği oluşturma, marka tutundurma, marka sadakati gibi markanın yaratılması ve yönetilmesinin unsurları öğretilecektir. Öğrenci ders içerisinde oluşturulmuş bir markayı çözümlemeyi ve kendi markasını oluşturmayı öğrenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Marka kavramını ve markaya dair terminolojiyi bilir.
2) Marka kimliğinin değişkenlerini bilerek, kimlik ile iletişim unsurları arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Marka oluşturmanın temel sistematiğine dair bilgisini kullanarak, kendi markasını yaratabilir.
2) Marka kimliğine bağlı olarak doğru pazarlama iletişim kanallarını kullanabilir.
3) Marka amaçlarına, kimliğine uygun iletişim stratejileri geliştirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka Kavramı, Marka Türleri ve Marka Yönetiminin temelleri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
2) Marka Konumlandırma Kavramı, Marka Konumlandırma Türleri, Ölçütleri ve Stratejileri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
3) Marka Kimliği, Marka Sembolleri, Marka Kişiliği OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
4) Marka Kültürü, Markalama Süreci ve Aşamaları, Marka Duyguları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
5) Sembolik ve İşlevsel Markalama Tipleri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
6) Marka Denkliği, Marka Farkındalığı ve Marka Çağırışımları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
7) Marka Tutumu, Marka Sadakati, Marka Denkliğinde İletişim Stratejileri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
8) ARA SINAV
9) Markalama Stratejileri, Marka Genişletme ve Ortak Markalama Stratejileri OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
10) Markalama ve Tüketici Davranışları, Satın Alma Davranışı OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
11) Marka İletişimi Stratejileri, İletişim Stratejisi Belirlemede Araştırma, Kişisel Satış, Satış Geliştirme OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
12) Satın Alma Noktası İletişimi, Doğrudan Pazarlama ve Pazarlama İletişimi açısından Halkla İlişkiler OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
13) Marka İletişiminde Reklam Stratejileri, Sponsorluk ve Yeni Medya OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
14) Öğrenci Sunumları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
15) Öğrenci Sunumları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
15) Öğrenci Sunumları OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
Diğer Kaynaklar: OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir.
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir.
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 78