Dersin Amacı: |
Sağlık bilimleri alanında verilerin toplanması, işlenmesi, topluma ilişkin kararların alınması için istatistiksel yöntemleri doğru seçmelerini ve sonuçları doğru yorumlamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Biyoistatistik ve Bazı Temel Kavramların Tanımları, Verinin Ölçüm Biçimi, Biyoistatistiğin Sağlık Bilimlerinde Kullanımı, Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler, Tablo ve Grafikler, Teorik Dağılımlar, Evren Ortalaması Önemlilik Testi, Evren Oranı Önemlilik Testi, İki Eş Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Ki-Kare Testi, Varyans Analizi, Korelasyon Analizi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kavramlar |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
2) |
Frekans Dağılımları |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
3) |
Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
4) |
Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri
|
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
5) |
Tablo ve Grafikler |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
6) |
Tablo ve Grafikler
|
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
7) |
Olasılık Dağılımları |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
8) |
Ara Sınav-1 |
|
9) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
10) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
11) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
12) |
Ara Sınav -2 |
|
13) |
Varyans Analizi |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
14) |
Korelasyon |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
15) |
Regresyon Analizi |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
9) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
10) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
12) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
|