DEZENFEKSİYON, STERİLİZASYON VE ANTİSEPSİ TEKNİKERLİĞİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003031 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojinin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikolojinin kuramsal (örn. bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir. İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir. Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını tartışabilecektir. Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını açıklayabilecektir. Psikolojide kullanılan bilimsel dili kullanabilecektir. Psikoloji çalışmalarında uygulanması gereken etik kuralları tanımlayabilecektir. Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
2) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
3) | Algı Nedir? | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
4) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
5) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
6) | Derleme-İstek Konular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
7) | Adli Psikoloji Yeme Bozuklukları Gebelik Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
8) | Vize | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
9) | Obsesif Kompülsif K.B. Güdülenme, Stres ve Duygular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
10) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
11) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
12) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
13) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
14) | İnsan Olmak | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
15) | Final | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
6) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
8) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
9) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |||||||||||||
10) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |||||||||||||
11) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |||||||||||||
12) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
6) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
8) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
9) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
10) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
11) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |
12) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 89 |