HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003031 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojinin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikolojinin kuramsal (örn. bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir. İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir. Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını tartışabilecektir. Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını açıklayabilecektir. Psikolojide kullanılan bilimsel dili kullanabilecektir. Psikoloji çalışmalarında uygulanması gereken etik kuralları tanımlayabilecektir. Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
2) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
3) | Algı Nedir? | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
4) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
5) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
6) | Derleme-İstek Konular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
7) | Adli Psikoloji Yeme Bozuklukları Gebelik Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
8) | Vize | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
9) | Obsesif Kompülsif K.B. Güdülenme, Stres ve Duygular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
10) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
11) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
12) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
13) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
14) | İnsan Olmak | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
15) | Final | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 89 |