Dersin Amacı: |
Şiddet kavramını tanımlayan ve etiyolojisini irdeleyebilen, şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerinin farkında olup etkileri azaltma ve yönetmeye yönelik stratejileri uygulayabilen öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; şiddet kavramını, etiyolojisini, türlerini, çocuğa, kadına, yaşlıya, dezavantajlı gruplara yönelik şiddeti, devlet ve büyük gruplar arasındaki şiddeti, bireyin kendine yönelik şiddeti, iş yeri şiddeti, şiddetin bireysel ve toplumsal sonuçalarını, şiddetin önlenmesini, kişilerarası şiddetin yönetiminde sağlık çalışanlarının rolleri ve kişilerarası şiddete yönelik yasal süreçleri içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Derse Giriş: Kişilerarası Şiddet Yöneteminin önemi, Kişilerarası Şiddet Kavramı |
Okuma-Araştırma |
2) |
Kişilerarası Şiddetin Tanımı, Şiddetle İlgili Kavramlar Etiyolojisi ve Türleri
|
Okuma- Araştırma |
3) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Çocuğa Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
4) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri;Kadına Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
5) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Yaşlılara Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
6) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Dezavantajlı Gruplara Yönelik Şiddet (Engelli, Göçmen ve Mültecilere Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
7) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; İş Yerinde şiddet; Sağlık Kurumlarında şiddet
|
Okuma-Araştırma |
8) |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
9) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Kendine Yönelik Şiddet - Çilecilik, İntihar, Ötenazi
|
Okuma-Araştırma |
10) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Devletler ve Büyük Gruplararasında şiddet; Savaş, Soykırım
|
Okuma-Araştırma |
11) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Sonuçları
|
Okuma-Araştırma |
12) |
Kişilerarası Şiddetin Önlenmesi
|
Okuma-Araştırma |
13) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Düzeyde Yönetilmesi
|
Okuma-Hazırlık |
14) |
Kişilerarası şiddetin Yönetiminde Sağlık Çalışanlarının Rolleri
|
Okuma-Araştırma |
15) |
Kişilerarası Şiddete Yönelik Yasal Süreçler
|
Okuma-Araştırma |
16) |
Final sınavı
|
Final Sıvına Hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır. |
|
9) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|