Dersin Amacı: |
Şiddet kavramını tanımlayan ve etiyolojisini irdeleyebilen, şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerinin farkında olup etkileri azaltma ve yönetmeye yönelik stratejileri uygulayabilen öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; şiddet kavramını, etiyolojisini, türlerini, çocuğa, kadına, yaşlıya, dezavantajlı gruplara yönelik şiddeti, devlet ve büyük gruplar arasındaki şiddeti, bireyin kendine yönelik şiddeti, iş yeri şiddeti, şiddetin bireysel ve toplumsal sonuçalarını, şiddetin önlenmesini, kişilerarası şiddetin yönetiminde sağlık çalışanlarının rolleri ve kişilerarası şiddete yönelik yasal süreçleri içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Derse Giriş: Kişilerarası Şiddet Yöneteminin önemi, Kişilerarası Şiddet Kavramı |
Okuma-Araştırma |
2) |
Kişilerarası Şiddetin Tanımı, Şiddetle İlgili Kavramlar Etiyolojisi ve Türleri
|
Okuma- Araştırma |
3) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Çocuğa Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
4) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri;Kadına Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
5) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Yaşlılara Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
6) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Dezavantajlı Gruplara Yönelik Şiddet (Engelli, Göçmen ve Mültecilere Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
7) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; İş Yerinde şiddet; Sağlık Kurumlarında şiddet
|
Okuma-Araştırma |
8) |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
9) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Kendine Yönelik Şiddet - Çilecilik, İntihar, Ötenazi
|
Okuma-Araştırma |
10) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Devletler ve Büyük Gruplararasında şiddet; Savaş, Soykırım
|
Okuma-Araştırma |
11) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Sonuçları
|
Okuma-Araştırma |
12) |
Kişilerarası Şiddetin Önlenmesi
|
Okuma-Araştırma |
13) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Düzeyde Yönetilmesi
|
Okuma-Hazırlık |
14) |
Kişilerarası şiddetin Yönetiminde Sağlık Çalışanlarının Rolleri
|
Okuma-Araştırma |
15) |
Kişilerarası Şiddete Yönelik Yasal Süreçler
|
Okuma-Araştırma |
16) |
Final sınavı
|
Final Sıvına Hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. |
|
3) |
Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. |
|
4) |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
5) |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
6) |
Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|
8) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
9) |
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. |
|
10) |
Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. |
|
11) |
Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
|