Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ergoterapi Kavramı
Ergoterapistin Görevleri
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
2) |
Ergoterapiye Giriş
Ergoterapi Modelleri
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
3) |
Ergoterapide Değerlendirme
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirilmesi
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
4) |
Ergoterapide Kendine Yardım Aletleri
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
5) |
Ergoterapide Yardımcı Teknoloji |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
6) |
Tekerlekli Sandalye |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
7) |
Duyu Bütünlüğü ve Tedavisi |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Hemiplejide Ergoterapi |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
10) |
Ortopedik Hastalıklarda Ergoterapi |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
11) |
Ergoterapide Kognitif Değerlendirme ve Eğitim |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
12) |
Özel Gereksinimli Çocuklarda Ergoterapi |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
13) |
Transfer Aktiviteleri |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
14) |
Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
15) |
Vaka tartışması |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyat öncesinde ameliyat masalarını kontrol eder, hazır hale getirir, gerekli destek malzemelerini hazırlayarak güvenli bir çalışma ortamı oluşturabilir. |
|
2) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına, pozisyon verilmesine ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilir. |
|
3) |
Ameliyat sırasında dolaşan tekniker olarak ekibi destekler, çıkarılan materyalleri uygun şartlarda ilgili birimlere gönderebilir. |
|
4) |
Sterilizasyon öncesi cerrahi setleri temizleyerek, set dizimi, tekstil bohça ve paket malzeme hazırlığı yapabilir. |
|
5) |
Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda korunmasını sağlayabilir. |
|
6) |
Her ameliyattan sonra ameliyat odasını, malzeme ve ekipman yönünden hazır hale getirebilir. |
|
7) |
Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde, asepsi ve antisepsi ilkelerine uygun şekilde steril olarak cerrahi ekibe yardım edebilir. |
|
8) |
Mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
|
9) |
Ameliyathane Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
12) |
Mezunlar cerrahi girişimlerile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
13) |
Mezunlar etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
14) |
Mezunlar alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|