Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Concept of Ergotherapy
Duties of the Occupational Therapist |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
2) |
Introduction to Occupational Therapy
Ergotherapy Models |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
3) |
Evaluation in Occupational Therapy
Evaluation of Daily Living Activities |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
4) |
Self-Help Devices in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
5) |
Assistive Technology in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
6) |
Wheelchair |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
7) |
Sensory Integrity and Treatment |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
8) |
Midterm |
|
9) |
Occupational Therapy on Hemiplegia |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
10) |
Occupational Therapy in Orthopedic Diseases |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
11) |
Cognitive Assessment and Training in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
12) |
Occupational Therapy in Children with Special Needs |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
13) |
Transfer Activities |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
14) |
Preventive Occupational Therapy and Environmental Regulations |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
15) |
Case discussion |
|
16) |
Final exam |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Graduates have basic theoretical and practical knowledge about physiotherapy. |
|
2) |
Graduates have knowledge of ethical judgement regarding physiotherapy. |
|
3) |
Graduates use basic theoretical and applied knowledge about physiotherapy. |
|
4) |
Graduates carry out a task independently by using their basic knowledge of physiotherapy. |
|
5) |
Graduates determine their learning needs and have the competence to direct their own learning. |
|
6) |
Graduates express themselves effectively by communicating both verbal and written by using information and communication technologies related to the field of physiotherapy. |
|
7) |
Graduates follow the developments in the agenda of the society and the world in the field of health and evaluate them with social responsibility awareness. |
|
8) |
Graduates have knowledge of electrotherapy program, massage applications and basic health protective exercise applications used in healthy, disabled and individuals who require physiotherapy. Graduates can apply these practices under the supervision of a physiotherapist and/or physician when necessary. |
|
9) |
Graduates know the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding their duties, rights and responsibilities as a Physiotherapy Technician and act in accordance with these rules. |
|
10) |
Graduates can inform the relevant people and institutions by using their basic knowledge and skills in the field of physiotherapy. |
|
11) |
Graduates can follow current developments in their field and discuss with their colleagues using a foreign language. |
|
12) |
Graduates can work as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to the field of physiotherapy. |
|
13) |
Graduates can critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy. |
|
14) |
Graduates can contribute in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field of physiotherapy. |
|