Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim kavramının tanımı ve özellikleri. İletişimin farklı alanlarla ilişkisinin değerlendirilmesi |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
2) |
İletişim Türleri (Sözlü, Yazılı…), Bağlamsal İletişim Türleri ve İşlevleri |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
3) |
Kişilerarası İletişim ve özellikleri |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
4) |
Halkla İlişkilerin Tanımı, Öğeleri ve Önemi |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F. (2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın |
5) |
Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Yeri |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
6) |
Proaktif - Reaktif Halkla İlişkiler ve Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
7) |
Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Süreç İşleyişi |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Halkla İlişkiler ve İletişim |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
10) |
Halkla İlişkilerde Basınla İlişkilerin Önemi |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
11) |
Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler, Kurumiçi Halkla İlişkiler |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
12) |
Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
13) |
Halkla İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
14) |
Sponsorluk ve Halkla İlişkiler Kampanyaları |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
15) |
Kriz Yönetimi ve İletişimi, Güncel Örnek Çözümlemeleri, Halkla İlişkiler Ölçümleme Modelleri |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
16) |
FİNAL |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir.
Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir.
Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir.
İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir.
Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir.
Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir.
Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir. |
|
3) |
Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar. |
|
4) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir.
Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir. |
|
5) |
Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir.
Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir. |
|
6) |
İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder.
Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir. |
|