Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve programın açıklanması
Grupların oluşturulması
Öğrencilerin Eleştirel düşünme beceri eğilimlerinin ölçülmesi
|
|
1) |
Dersin tanımı ve Düşünme Nedir? |
|
2) |
Felsefi ve Bilimsel Düşünce |
Okuma-Araştırma |
2) |
Düşünme
Düşünme Biçimleri
Düşünme süreci
Düşünme becerileri
|
|
3) |
Eleştirel düşünmenin tanımı ve önemi
Eleştirel düşünme eğilim ve boyutları
Eleştirel düşünme sürecinde entelektüel standartlar
|
|
3) |
Analitik Düşünce |
Okuma-araştırma |
4) |
Eleştirel düşünme süreci
Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler
Eleştirel Düşünme Süreci: Vaka Örneği
|
|
4) |
Diyalektik, yorumlama |
Okuma-araştırma |
5) |
Tümevarım, Tümdengelim ve çıkarım |
Okuma-araştırma |
5) |
Eleştirel düşünme becerileri
Eleştirel becerileri kullanma: Örnek makale analizi
|
|
6) |
Problem çözme becerisi
Problem çözme süreci
Egzersiz -senaryo
|
|
6) |
Analitik akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
7) |
Akıl Yürütme Süreci |
Okuma-araştırma |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Arasınav |
|
8) |
İletişim
İletişim Süreci
İletişim etkinlikleri
Egzersiz- senaryo
|
|
9) |
Mantıkta iddialar ve aralarındaki ilişkiler |
Okuma-araştırma |
9) |
Grup sunumları -Eleştirel Düşünme Etkinliği I
Makale 1, Film 1
|
|
10) |
Etkili akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
10) |
Kanıt
Kanıta dayalı uygulama
Egzersiz – senaryo
|
|
11) |
Etkili akıl yürütme II |
Okuma-araştırma |
11) |
Grup sunumları- Eleştirel Düşünme Etkinliği II
Serbest 1, Film 2
|
|
12) |
Grup sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği III
Makale 2, Kitap 1
|
|
12) |
Akıl yürütme ve analiz |
Okuma-araştırma |
13) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği IV
Kitap 2, Serbest 2
|
|
13) |
Akıl yürütme planlaması ve yaratıclığı |
Okuma-araştırma |
14) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği V
Film 3, Serbest 3
Kapanış ve Dersin Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Düşünceyi yapılandırma |
Okuma-araştırma |
15) |
Düşünceyi anlatmak-ifade etmek |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
3.M. Gare Rubenfeld, Barbara Scheffer. Critical Thinking TACTICS for Nurses 3. Baskı, Jones&Bartlett Learning, 2014, ISBN: 1284066096, 9781284066098
https://books.google.com.tr/books?id=n9qCAwAAQBAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
4. Judith M. Wilkonson. Nursing Process and Critical Thinking, 5. Baskı, Pearson Education, 2011, ISBN: 0132181622, 9780132181624
https://books.google.com.tr/books?id=C7qYcQAACAAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
5. Eileen Gambrill. Critical Thinking in Clinical Practice, John Wiley&Sons, 2012
ISBN: 0470904380, 9780470904381
https://books.google.com.tr/books?id=NsuHtwciwQwC&dq=critical+thinking&hl=tr&source=gbs_navlinks_s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
2) |
Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. |
|
3) |
Hemşirelik bakımını; birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında, bütüncül yaklaşımla kanıta dayalı olarak gerçekleştirir. |
|
4) |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
5) |
Hemşirelik uygulamalarında; bilişim, teknoloji ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. |
|
6) |
Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır. |
|
7) |
Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
9) |
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. |
|