İÇ MEKAN TASARIMI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 21,48,54,58

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003010
Ders İsmi: Diksiyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Ders öğretim üyesi tarafından uygulamalı ve aktif metotla işlenecektir. Öğrencilerin de uygulama yapmak üzere derse katılımı sağlanacak, her dersin sonunda işlenen konular kısaca tekrar edilerek pekiştirilecektir.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, İstanbul Türkçesinin söyleyiş özelliklerini kazandırmak. Hem günlük hayatımızda hem de iş hayatımızda akıcı ve güzel Türkçe konuşabilmeyi sağlamak. Hitabet dilini geliştirmek, topluluk önünde etkili ve güzel konuşabilme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: 1. Temel iletişim becerileri hakkında bilgi sahibi olma.
2. Dinleme teknikleri kendini doğru ifade edebilme diksiyon çalışmaları uygulama (Duygu ve düşüncelerin doğru ve etkileyici bir biçimde aktarılmasının sağlanması için tonlama, vurgulama konularında yapılan metinli, metinsiz çalışmalar yapma ve doğru kuralları öğrenme.)
3. Konuşma yanlışlarını düzeltebilme (Ses ve söyleyiş yanlışlarının düzeltilmesi ve doğru konuşmanın temeli olan fonetik kurallarını öğrenebilme)
4. Telaffuzu zor kelimelerin söylenişleri artikülasyon çalışmaları dil ve dudak tembelliğini engellemenin yollarını bilme. Ünsüzlerin doğru sesletimini kavrayabilme.
5. Yazı dili ile konuşma dili arasındaki ayrımları yapabilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel iletişim becerileri hakkında bilgi sahibi olma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dinleme teknikleri kendini doğru ifade edebilme diksiyon çalışmaları uygulama (Duygu ve düşüncelerin doğru ve etkileyici bir biçimde aktarılmasının sağlanması için tonlama, vurgulama konularında yapılan metinli, metinsiz çalışmalar yapma ve doğru kuralları öğrenme.)
Öğrenme Yetkinliği
1) Konuşma yanlışlarını düzeltebilme (Ses ve söyleyiş yanlışlarının düzeltilmesi ve doğru konuşmanın temeli olan fonetik kurallarını öğrenebilme)
2) Telaffuzu zor kelimelerin söylenişleri artikülasyon çalışmaları dil ve dudak tembelliğini engellemenin yollarını bilme. Ünsüzlerin doğru sesletimini kavrayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yazı dili ile konuşma dili arasındaki ayrımları yapabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi ile ilgili bilgilendirme • Can Gürzap “Söz Söyleme ve Diksiyon”
2) Lehçe, Şive, Ağız kavramları. Diksiyon ve fonetik Türk Dili ders kitapları
3) Ünlü ve ünsüz harflerin özellikleri, diyafram nefesi Türk Dili ders kitapları
4) Konuşma türleri, konuşma ve yazı dili arasındaki farklar • Rüştü Erata “Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları”
5) Türkçenin Ses Özellikleri Günay Karaağaç, Türkçenin Ses Bilgisi, Kesit Yay. 2010.
6) Basic Communication Skills, Listening Techniques
7) Türkçede Vurgu, artikülasyon çalışmaları
8) ARA SINAV
9) Tonlama, durak, ezgi Tahsin Banguoğlu, Türkçenin Grameri.
10) Etkili ve Güzel Konuşma- Uygulama
11) Hitabet dili ve etkili beden dili kullanımı
12) Okuma ve drama egzersizleri • Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe”
13) Okuma ve drama egzersizleri • Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe”
14) Sunum Çalışmaları
15) Sunum çalışmaları
15) Sunum çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Kaynaklar:
• Can Gürzap “Söz Söyleme ve Diksiyon”
. Tahsin Banguoğlu, "Türkçenin Grameri"
Yardımcı Kaynaklar:
• Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe”
• Türk Dili ders kitapları
• Rüştü Erata “Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları”
• Cris j. Anderson “TED Konuşmaları Başvuru Rehberi”
• Türk Dil Kurumu “Yazım Kılavuzu”
• Türk Dil Kurumu “Türkçe Sözlük”
• .Feyza Hepçilingirler “Dilim Dilim Ana Dilim”
• Doğan Aksan “Türkçenin Gücü”
• Necmiye Alpay “Türkçe Sorunları Kılavuzu”
Diğer Kaynaklar: Temel Kaynaklar:
. Tahsin Banguoğlu, "Türkçenin Grameri"
• Can Gürzap “Söz Söyleme ve Diksiyon”

Yardımcı Kaynaklar:
• Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe”
• Türk Dili ders kitapları
• Rüştü Erata “Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları”
• Cris j. Anderson “TED Konuşmaları Başvuru Rehberi”
• Türk Dil Kurumu “Yazım Kılavuzu”
• Türk Dil Kurumu “Türkçe Sözlük”
• .Feyza Hepçilingirler “Dilim Dilim Ana Dilim”
• Doğan Aksan “Türkçenin Gücü”
• Necmiye Alpay “Türkçe Sorunları Kılavuzu”

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir. Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir. Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir. İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir.
2) Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir. İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir. Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir. Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir. Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir.
3) Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar.
4) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir.
5) Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir. Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir.
6) İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder. Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir. Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir. Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir. İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir.
2) Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir. İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir. Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir. Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir. Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir.
3) Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar.
4) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir.
5) Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir. Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir.
6) İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder. Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %