ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214221010
Ders İsmi: Ergoterapide Aktiviteler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sultan AKEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktivitelerinde okupasyonel performansı artırmak amacıyla farklı aktivitelerin terapötik etkileri, terapötik aktivitelerin seçimi, aktivitelerin detaylı analizini yapma ve derecelendirme yöntemleri konusunda öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, ergoterapide okupasyonun ve aktivitenin önemi, ergoterapi uygulama çerçevesi, aktivite analizleri, aktivite derecelendirmesi, kendini terapötik kullanma becerileri ile; oyun, müzik, dans, spor aktivitelerin terapötik etkileri ve bunlara ek olarak terapötik olarak teknolojinin kullanımı anlatılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Aktivitelerin rol ve sağlıkla ilişkisini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Aktiviteleri detaylı olarak analiz eder.
2) Aktiviteleri terapötik amaçlı olarak seçer, analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
3) Aktiviteleri kişinin durumuna göre analiz eder, derecelendirir ve adapte eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapide Aktiviteler-Giriş 1. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman’s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. Trombly, 2. Bumin, G. (Ed.). 2021. Ergoterapide Aktiviteler: Aktivite Analizi ve Aktivitelerin Terapötik Kullanımı, First Edition. Hipokrat Kitabevi. Ankara. 3. Thorofare, N.J. Slack Inc. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition.
2) Ergoterapide Aktivite ve Okupasyon Kavramları 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
3) Ergoterapi Uygulama Çerçevesi 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
4) Aktivite Analizi-I 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
5) Aktivite Analizi-II 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
6) Aktivite Analizi-III 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
7) Öğrenci Aktivite Analiz Ödev Sunumları 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
8) Ara Sınav 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
9) Aktivitelerin Derecelendirilmesi 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
10) Terapötik Aktiviteler ve Kendini Terapötik Olarak Kullanma 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
11) Terapötik Aktivitelerde Teknolojinin Kullanımı 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
12) Terapötik Aktivite Olarak Oyun 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
13) Terapötik Aktivite Olarak Dans 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
14) Terapötik Aktivite Olarak Müzik 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
15) Terapötik Aktivite Olarak Spor 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
16) Final 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021 2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020 3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc. 4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. 5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Bumin G., Ergoterapide Aktiviteler, 2021
2. Yücel H., Aktivite Temelli Ergoterapi, 2020
3. Hersch, G., Lamport, N. & Coffey, M. (2005). Activity analysis application to occupation. 5th edition. -Thorofare, N.J. Slack Inc.
4. Tubbs, C. & Drake, M. (2007). Crafts and creative media in therapy. 3rd edition. Thorofare, N.J. Slack Inc. Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott.
5. Trombly, C.A., Radomski, (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 6th edition. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 4
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 5
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 5
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 3
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 5
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 5
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 5
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 5
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 98