DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111311007
Ders İsmi: Endodontics II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1111211009 - Endodontics I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Canan DUMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Nilay BUDAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diş hekimliğinde kullanılan anestezik ajanların öğrenilmesi, kök kanal tedavisi endikasyon ve kontrendikasyonları, kök kanal anatomisi ve giriş kavitelerinin hazırlanması, kök kanalı preparasyon tekniklerini öğretmek.
Dersin İçeriği: Kök kanal tedavisinin aşamaları, pulpa ve periapikal doku hastalıklarının teşhis ve tedavi planlaması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kök kanal tedavisi endikasyon ve kontrendikasyonları öğrenir.
2) Acil durumların tesbiti, tedavi öncesi, sırası ve sonrası yapılması gerekenleri belirler
3) Endodontik tedavide başarıyı değerlendirir
4) Travma ve tedavisini uygular
5) Dental anomaliler ve diş rezorpsiyonlarının sebebleri, klinik ve radyolojik bulgularının belirlenmesi ve tedavi protokolleri hakkında bilgi edinir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endodontik Muayene ve Anamnez Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
2) Pulpa Canlılık Testleri Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
3) Endodontik Dental Radyoloji Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
4) Endodontik Tedavinin Endikasyon ve Kontraendikasyonları Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
5) Sistemik Açıdan Riskli Hastalarda Endodontik Yaklaşım Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
6) Vital Pulpa Tedavileri Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
7) Vital Pulpa Tedavileri Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
8) Ara Sınav yok
9) İmmatür Dişlerde Endodontik Tedavi Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
10) Kök Kanal Tedavisinde Çalışma Uzunluğu Tesbiti Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
11) Kök Kanal Preparasyonunda Kullanılan GüncelYöntemler Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
12) Kök Kanal Preparasyonunda Kullanılan Güncel Yöntemler Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
13) Kök Kanal Preparasyonunda Kullanılan Güncel Yöntemler Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
14) Kök Kanal Tedavisinde Kullanılan İrrigasyon Solüsyonları ve Uygulama Yöntemleri Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
15) Kök Kanal Tedavisinde Kullanılan İrrigasyon Solüsyonları ve Uygulama Yöntemleri Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
16) Kök Kanallarında Antisepsi Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
17) Kök Kanal Dolgu Materialleri ve Dolum Teknikleri Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
18) Kök Kanal Dolgu Materyalleri ve Dolum Teknikleri Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
19) Pulpal Doku Hastalıkları Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
20) Pulpal Doku Hastalıkları Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
21) Ara sınav yok
22) Periapikal Doku Hastalıkları Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
23) Periapikal Doku Hastalıkları Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
24) Periapikal Doku İyileşmesi Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
25) Kök Kanal Tedavisi Komplikasyonları, Uygulamalarda Hatalar ve Kazalar Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
26) Kök Kanal Tedavisi Komplikasyonları, Uygulamalarda Hatalar ve Kazalar Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
27) Endodontide Acil Durumlar ve Flare-ups Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)
28) Endodontik Tedavi Başarısının Değerlendirilmesi Pathways of The pulp (10th Ed.) Endodonti, Tayfun Alaçam (2012)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin öğretim görevlisi tarafından verilir.
Diğer Kaynaklar: Cohen, S., Burns, R. C., Walton, R., & Torabenijad, M. (1998). Pathways of the Pulp (1). Learning, 30, 10.
Aşçı, Selmin Kaan. "Endodonti." Qintessence Yayıncılık, İstanbul, syf (2014): 415-437.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 5
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 2
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 1
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 5
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 1
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 5
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 4
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 4
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 4
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 1
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 1
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 1
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 1
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 1
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 5
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 5
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 2
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 2 56
Sunum / Seminer 20 0 0
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 116