HEMŞİRELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1215002035
Ders İsmi: Sağlıkta Kalite Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırır.
Dersin İçeriği: Kalite ve Kalitenin Tarihsel Gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite, Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması, Sürekli Kalite İyileştirme, Kalite İyileştirme Araçları, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi, Kalite Güvence Sistemleri, Kalite Ödülleri, Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kalite Yönetimi felsefesini benimser
2) Kalite ile liderlik, kurum kültürü ve takım çalışması arasındaki ilişkiyi irdeler
3) Sürekli kalite iyileştirmenin sağlık hizmetlerine katkısını yorumlar
4) Kalite güvence sistemlerinin özelliklerini tartışır
5) Kaliteli sağlık hizmet sunumunda etkin bir şekilde görev alır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalite ve kalitenin tarihsel gelişimi, kalite yönetimi felsefesi ve ilkeleri 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
2) Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
3) Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması I 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
4) Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması II 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
5) Sürekli Kalite İyileştirme, Kalite İyileştirme Araçları 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
6) Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
7) Kalite Güvence Sistemleri, Kalite Ödülleri 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
8) Ara sınav 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
9) Tıbbi Hatalar ve Nedenleri 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
10) Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
11) Hasta Güvenliği 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
12) Çalışan Güvenliği 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
13) Türkiye'de Sağlıkta Kalite Standartları I 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
14) Türkiye'de Sağlıkta Kalite Standartları II 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
15) Dersin değerlendirmesi 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
16) Final sınavı 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013. 7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012. 8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013.
2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013.
3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014.
4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015.
5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017.
6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013.
7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012.
8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.
Diğer Kaynaklar: 1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013.
2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013.
3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014.
4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015.
5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017.
6. Şimşek H. Toplam Kalite Yönetimi, Kuram, İlkeler, Uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin, 2013.
7. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2012.
8. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 5
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 3
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. 5
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 5
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. 5
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. 5
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 2 4
Final 2 4
Toplam İş Yükü 92