HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002019 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişkenlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, iletişim biçimlerini yerinde kullanma yeteneği kazanabilme, iletişim biçiminin önemini ve etkili iletişimi anlama, iletişim sırasında kendi iletişim biçiminin farkına varma bilgi, beceri ve davranışının kazanılmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders seçimlik bir ders olup 1. ve 2. dönem haftada iki saat kuramsal olmak üzere total 28 saat kuramsalı içeren lisans düzeyinde bir hemşirelik dersidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | Okuma-araştırma |
2) | Kendini Tanıma | Okuma-araştırma |
3) | İletişim | Okuma-araştırma |
4) | Sözel Olmayan Davranışlar | Okuma-araştırma |
5) | Etkin Dinleme | Okuma-araştırma |
6) | Ben Dili Sen Dili | Okuma-araştırma |
7) | Girişken Pasif Saldırgan Davranışlar | Okuma-araştırma |
8) | Arasınav | Okuma-araştırma |
9) | Empati-Empatik Tepki Verme | Okuma-araştırma |
10) | Nefes ve Gevşeme Egzersizleri | Okuma-araştırma |
11) | Gerçek Dışı Düşünceler | Okuma-araştırma |
12) | Hayır Diyebilme | Okuma-araştırma |
13) | Kişilerarası İlişkilerdeki Haklar | Okuma-araştırma |
14) | Kişilerarası İlişkilerdeki Haklar | Okuma-araştırma |
15) | Dersin Değerlendirilmesi | Okuma-araştırma |
16) | Final sınav | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Baltaş Z, Baltaş A. (1992) Bedenin Dili. Remzi Kitabevi, İstanbul. 2.Buzlu S. (1999) Hemşirelerde Girişkenlik Hakları Ve Beden Dili. Hemşirelik Bülteni, 11 (43-44), 338-342. 3.Buzlu S. Hemşire öğrencilerde girişkenlik eğitiminin değerlendirilmesi. İ.Ü. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 56:14,17-26, 2006. 4.Buzlu S, Küçük L. (2006) Bölüm- İletişim ve İletişim Becerileri, Ed. Ş Solmaz, G Kaçar, Sağlık Kurumlarında İletişim. Doyuran Matbaacılık, İstanbul. 5.Cüceloğlu D. (1995) İnsan İnsana. Altın Kitaplar Basımevi, İstanbul. 6.Lingenfield G. (1997) Kendine Güvenen Çocuk Yetiştirme. Çeviren: Gülder Tümer, HYB Yayıncılık, Ankara. 8.Şahin N. (1994) Stresle Başa Çıkma. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. Ders Kaynak Önerilen: |
Diğer Kaynaklar: | 1.Baltaş Z, Baltaş A. (1992) Bedenin Dili. Remzi Kitabevi, İstanbul. 2.Buzlu S. (1999) Hemşirelerde Girişkenlik Hakları Ve Beden Dili. Hemşirelik Bülteni, 11 (43-44), 338-342. 3.Buzlu S. Hemşire öğrencilerde girişkenlik eğitiminin değerlendirilmesi. İ.Ü. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 56:14,17-26, 2006. 4.Buzlu S, Küçük L. (2006) Bölüm- İletişim ve İletişim Becerileri, Ed. Ş Solmaz, G Kaçar, Sağlık Kurumlarında İletişim. Doyuran Matbaacılık, İstanbul. 5.Cüceloğlu D. (1995) İnsan İnsana. Altın Kitaplar Basımevi, İstanbul. 6.Lingenfield G. (1997) Kendine Güvenen Çocuk Yetiştirme. Çeviren: Gülder Tümer, HYB Yayıncılık, Ankara. 8.Şahin N. (1994) Stresle Başa Çıkma. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. Ders Kaynak Önerilen: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 3 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 3 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 1 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 3 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 2 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 1 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Seminer | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |