HEMŞİRELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1215002017
Ders İsmi: Temel Bilgisayar Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; bilişim teknolojilerini tanıtmak, genel prensipleri hakkında bilgi vermek, işletim sistemi, kelime işlem, hesap tablosu, sunu vb. programları gibi bazı ofis uygulamalarının (MS Word, MS Excel, Powerpoint vb.) kullanımını göstermek ve İnternet uygulamalarının mesleki çalışmalarda önemini aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Temel bilgisayar bilgileri, Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, Internet kullanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci bilgisayar kullanımı ve temel bilgisayar kavramlarını öğrenebilecektir.
2) Öğrenci yazılım/donanım kavramları ve çeşitlerini kavrayabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenci işletim sistemleri kavramını öğrenebilecek ve işletim sistemi kurup etkin bir şekilde kullanabilecektir.
2) Öğrenci yeni program veya donanım kurup kaldırabilecektir.
3) Öğrenci interneti bilgiyi bulma-paylaşma ve iletişim aracı olarak etkin bir şekilde kullanabilecektir.
4) Öğrenci kelime işlem programlarını kullanabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması Okuma-araştırma
2) İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi Okuma-araştırma
3) İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi Okuma-araştırma
4) İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu Okuma-araştırma
5) Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi Okuma-araştırma
6) Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri Okuma-araştırma
7) Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb. bileşenlerin eklenmesi Okuma-araştırma
8) Vize Sınavı Okuma-araştırma
9) Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi Okuma-araştırma
10) Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri Okuma-araştırma
11) Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı Okuma-araştırma
12) Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi Okuma-araştırma
13) Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması Okuma-araştırma
14) Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi Okuma-araştırma
15) Dönemin genel değerlendirilmesi Okuma-araştırma
16) Final Sınavı Okuma-araştırma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: PC Kullanıcılarının Rehberi, 1., 2., 3. Cilt, Abdülkadir Tepecik, Y.T.Ü. Yayınları, 1998.
Bilgisayara Giriş (Windows 7 ve Office 2010 Türkçe Sürümleri )
Faruk Çubukçu (2011 yılı yayını) GAMA BASIM YAYIM DAĞITIM
Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar(Windows 7-Office 2010)Osman Gürkan
NİRVANA YAYINLARI (2011 yılı yayını)
Diğer Kaynaklar: PC Kullanıcılarının Rehberi, 1., 2., 3. Cilt, Abdülkadir Tepecik, Y.T.Ü. Yayınları, 1998.
Bilgisayara Giriş (Windows 7 ve Office 2010 Türkçe Sürümleri )
Faruk Çubukçu (2011 yılı yayını) GAMA BASIM YAYIM DAĞITIM
Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar(Windows 7-Office 2010)Osman Gürkan
NİRVANA YAYINLARI (2011 yılı yayını)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 4
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. 4
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 4
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 5
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. 4
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. 4
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 60