HEMŞİRELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1215002014
Ders İsmi: Yenidoğan Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere normal yenidoğanın gereksinimleri ve bakımı hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders Yenidoğanın; özelliklerini, normalden sapma durumlarını, sağlık problemlerini, ve hemşirelik bakımı ile ilgili konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yenidoğanla ilgili kavramları tanımlar.
2) Yenidoğanın sağlığını etkileyen faktörleri açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yenidoğana özgü uygulamaları açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yenidoğanın özelliklerini açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Normal yenidoğanın doğum odası ve dışındaki bakımını açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yenidoğanla ilgili sorunları ve normalden sapma durumlarını fark eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yenidoğan sağlığını etkileyen faktörler Okuma-araştırma
2) "Dokunmanın önemi ve bebek masajı Ön Hazırlık Araştırma Konusu; bebek masajı " Okuma-araştırma
3) "Yenidoğanın genel değerlendirilmesi Ön Hazırlık Araştırma konusu; Yenidoğanın genel değerlendirilmesi " Okuma-araştırma
4) "Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı Ön Hazırlık Araştırma konusu;Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı " Okuma-araştırma
5) "Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı (devam) " Okuma-araştırma
6) Yenidoğana yönelik özel uygulamalar Okuma-araştırma
7) Arasınav Okuma-araştırma
8) Yenidoğanın evdeki gereksinimleri ve bakımı Okuma-araştırma
9) Yenidoğanın evdeki gereksinimleri ve bakımı (devam) Okuma-araştırma
10) Yenidoğan dönemindeki sorunlar ve bakımı Okuma-araştırma
11) Yenidoğan dönemindeki sorunlar ve bakımı (devam) Okuma-araştırma
12) Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı Okuma-araştırma
13) Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı (devam) Okuma-araştırma
14) Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı (devam) Okuma-araştırma
15) dersin değerlendirilmesi Okuma-araştırma
16) Final sınav Okuma-araştırma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1 .Savaşer S, Yıldız S. (2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberleri, İstanbul Tıp Kitabevi,İstanbul.
2.Conk Z,Başbakkal Z,Balyılmaz H,Bolışık B.(2013).Pediatri Hemşireliği,Akademisyen Kitapevi,İzmir.
3.Görgülü S. (2004). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara
4. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve hastalıkları Hemşireliği. Cilt 1-2, Ofset Basımevi, Ankara. 2011.
5.Mattson S,Smith J. (2004). Maternal-Newborn Nursing.Elsevier Saunders,America.
6.London ML, Ladewig PW, Ball JW, Bindler RC. Maternal-Newborn & Child Nursing. Family- Centered Care. Prentice Hall, New Jersey, 2003.
7. Okumuş N, Zenciroğlu A. (2013). Bir bakışta Neonatoloji. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
8.Ladewig PAW, London ML, Davidson MR. (2006) Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care. 6. ed., Pearson Education Inc., New Jersey.
Diğer Kaynaklar: 1 .Savaşer S, Yıldız S. (2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberleri, İstanbul Tıp Kitabevi,İstanbul.
2.Conk Z,Başbakkal Z,Balyılmaz H,Bolışık B.(2013).Pediatri Hemşireliği,Akademisyen Kitapevi,İzmir.
3.Görgülü S. (2004). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara
4. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve hastalıkları Hemşireliği. Cilt 1-2, Ofset Basımevi, Ankara. 2011.
5.Mattson S,Smith J. (2004). Maternal-Newborn Nursing.Elsevier Saunders,America.
6.London ML, Ladewig PW, Ball JW, Bindler RC. Maternal-Newborn & Child Nursing. Family- Centered Care. Prentice Hall, New Jersey, 2003.
7. Okumuş N, Zenciroğlu A. (2013). Bir bakışta Neonatoloji. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
8.Ladewig PAW, London ML, Davidson MR. (2006) Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care. 6. ed., Pearson Education Inc., New Jersey.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 4
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. 4
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 3
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 4
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. 3
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. 4
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Laboratuvar
Okuma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 154
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 16
Toplam İş Yükü 238