HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002014 | ||||||||
Ders İsmi: | Yenidoğan Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere normal yenidoğanın gereksinimleri ve bakımı hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Yenidoğanın; özelliklerini, normalden sapma durumlarını, sağlık problemlerini, ve hemşirelik bakımı ile ilgili konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenidoğan sağlığını etkileyen faktörler | Okuma-araştırma |
2) | "Dokunmanın önemi ve bebek masajı Ön Hazırlık Araştırma Konusu; bebek masajı " | Okuma-araştırma |
3) | "Yenidoğanın genel değerlendirilmesi Ön Hazırlık Araştırma konusu; Yenidoğanın genel değerlendirilmesi " | Okuma-araştırma |
4) | "Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı Ön Hazırlık Araştırma konusu;Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı " | Okuma-araştırma |
5) | "Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı (devam) " | Okuma-araştırma |
6) | Yenidoğana yönelik özel uygulamalar | Okuma-araştırma |
7) | Arasınav | Okuma-araştırma |
8) | Yenidoğanın evdeki gereksinimleri ve bakımı | Okuma-araştırma |
9) | Yenidoğanın evdeki gereksinimleri ve bakımı (devam) | Okuma-araştırma |
10) | Yenidoğan dönemindeki sorunlar ve bakımı | Okuma-araştırma |
11) | Yenidoğan dönemindeki sorunlar ve bakımı (devam) | Okuma-araştırma |
12) | Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı | Okuma-araştırma |
13) | Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı (devam) | Okuma-araştırma |
14) | Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı (devam) | Okuma-araştırma |
15) | dersin değerlendirilmesi | Okuma-araştırma |
16) | Final sınav | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1 .Savaşer S, Yıldız S. (2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberleri, İstanbul Tıp Kitabevi,İstanbul. 2.Conk Z,Başbakkal Z,Balyılmaz H,Bolışık B.(2013).Pediatri Hemşireliği,Akademisyen Kitapevi,İzmir. 3.Görgülü S. (2004). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara 4. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve hastalıkları Hemşireliği. Cilt 1-2, Ofset Basımevi, Ankara. 2011. 5.Mattson S,Smith J. (2004). Maternal-Newborn Nursing.Elsevier Saunders,America. 6.London ML, Ladewig PW, Ball JW, Bindler RC. Maternal-Newborn & Child Nursing. Family- Centered Care. Prentice Hall, New Jersey, 2003. 7. Okumuş N, Zenciroğlu A. (2013). Bir bakışta Neonatoloji. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara 8.Ladewig PAW, London ML, Davidson MR. (2006) Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care. 6. ed., Pearson Education Inc., New Jersey. |
Diğer Kaynaklar: | 1 .Savaşer S, Yıldız S. (2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberleri, İstanbul Tıp Kitabevi,İstanbul. 2.Conk Z,Başbakkal Z,Balyılmaz H,Bolışık B.(2013).Pediatri Hemşireliği,Akademisyen Kitapevi,İzmir. 3.Görgülü S. (2004). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara 4. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve hastalıkları Hemşireliği. Cilt 1-2, Ofset Basımevi, Ankara. 2011. 5.Mattson S,Smith J. (2004). Maternal-Newborn Nursing.Elsevier Saunders,America. 6.London ML, Ladewig PW, Ball JW, Bindler RC. Maternal-Newborn & Child Nursing. Family- Centered Care. Prentice Hall, New Jersey, 2003. 7. Okumuş N, Zenciroğlu A. (2013). Bir bakışta Neonatoloji. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara 8.Ladewig PAW, London ML, Davidson MR. (2006) Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care. 6. ed., Pearson Education Inc., New Jersey. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 3 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 3 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 4 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 238 |