HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002011 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere çocukluk dönemlerine göre büyüme-gelişmeyi takip etme, okul sağlığı hizmetleri kapsamında; hemşirelik problem çözme basamaklarını hasta / sağlıklı çocuk ve ailelerinin bakımında etkin bir şekilde kullanabilme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; okul sağlığı hizmetleri, okul hemşireliğinin rol, görev ve sorumlulukları, sağlıklı okul çevresi, okulda sağlık eğitimi ve hizmeti, okul sağlığı hizmetlerinde ülke deneyimleri, okul sağlığı ile İlgili 2020 yılı ulusal sağlık hedefleri konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okul Sağlığı Hizmetlerinin Tanımı ve Önemi | Okuma-araştırma |
2) | Dünyada ve Türkiyede Okul Sağlığının Tarihsel Gelişimi | Okuma-araştırma |
3) | Okul Sağlığı Ekibi | Okuma-araştırma |
4) | Okul Hemşiresi Uygulama Standartları | Okuma-araştırma |
5) | Okul Hemşiresi Rolleri | Okuma-araştırma |
6) | Okulda Sağlık Hizmetleri • Okula Kabul Muayenesi • Periyodik Fizik Muayeneler | Okuma-araştırma |
7) | Arasınav | Okuma-araştırma |
8) | Taramalar ( Görüşme, Boy-Ağırlık, İşitme, Görme, Skolyoz, Parazit) | Okuma-araştırma |
9) | Taramalar (İşitme , Görme, Skolyoz, Parazit) | Okuma-araştırma |
10) | Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma, İlkyardım ve kazalardan korunma | Okuma-araştırma |
11) | Kronik Hastaların İzlemi, Özürlü/Sakat Çocuğun İzlemi | Okuma-araştırma |
12) | Okul Ruh Sağlığı Hizmetleri,Okulda Afet Planı | Okuma-araştırma |
13) | Okulda Sağlık Eğitimi, Sağlıklı Okul Çevresi Çalışmaları | Okuma-araştırma |
14) | Okul Sağlığı Hizmetlerinde Ülke Deneyimleri, Okul Sağlığı ile İlgili 2020 yılı ulusal sağlık hedefleri | Okuma-araştırma |
15) | Okul Sağlığı Hizmetlerinde Ülke Deneyimleri Okul Sağlığı ile İlgili 2020 yılı ulusal sağlık hedefleri | Okuma-araştırma |
16) | Final sınav | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1 .Erefe, Bayık, Bahar, Özsoy, Türkistanlı, Uysal, Uğurlu. Halk Sağlığı Hemşireliği Ders Notları, Ege Üniv. Yayını, İzmir, 2000. 2. Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Sistem Ofset Basım Yayın San. Tic. Ltd. Şti. Ankara, 2008. 3.Smith C., Maurer F. (2000) Community Health Nursing Theory and Practice. Second Edition, WB Saunders, Philedelphia 4.Yabancı, N. (2011). Okul Sağlığı ve Beslenme Programları. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(3). |
Diğer Kaynaklar: | 1 .Erefe, Bayık, Bahar, Özsoy, Türkistanlı, Uysal, Uğurlu. Halk Sağlığı Hemşireliği Ders Notları, Ege Üniv. Yayını, İzmir, 2000. 2. Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Sistem Ofset Basım Yayın San. Tic. Ltd. Şti. Ankara, 2008. 3.Smith C., Maurer F. (2000) Community Health Nursing Theory and Practice. Second Edition, WB Saunders, Philedelphia 4.Yabancı, N. (2011). Okul Sağlığı ve Beslenme Programları. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(3). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
8 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 3 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 3 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |