HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002010 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Nazire GÜNDÜZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | MESLEKİ ALANDA YABANCI DİLDE TERMİNOLOJİK SÖZCÜK DAĞARCIĞININ ARTTIRILMASI VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ |
Dersin İçeriği: | KELİME EGZERSİZLERİ/OKUMA PASAJLARI/ DİNLEME/DRAMA |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | HASTANE PERSONELİ HASTANE BÖLÜMLERİ | |
2) | ODALAR VE EKİPMAN VUCUT | |
3) | BLOOD THE CIRCULATORY SYSTEM | |
4) | SOLUNUM SİSTEMİ SİNDİRİM SİSTEMİ | |
5) | FİZİK MUAYENE SEMPTOMLARI TANIMA | |
6) | AĞRI İLAÇ TEDAVİSİ | |
7) | VİZE | |
8) | BESLENME HİJYEN | |
9) | LİSANSLI HEMŞİRE HEMŞİRE | |
10) | İLAÇ TEDAVİSİ UYGULAMA HASTANEYE HASTA KABUL | |
11) | HAYATİ BULGULARI BELİRLEME KAZALAR ACİL DURUM VE İLK YARDIM | |
12) | YARA BAKIMI TIBBİ TESTLER | |
13) | HASTANEDEN TABURCU ETME DOĞUM HEMŞİRELİĞİ | |
14) | PEDIATRİ HEMŞİRELİĞİ AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ | |
15) | EV SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | İNGİLİZCE MAKALELER DERLENMİŞ DERS NOTLARI |
Diğer Kaynaklar: | İNGİLİZCE MAKALELER DERLENMİŞ DERS NOTLARI |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 3 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 3 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 90 |