HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002001 | ||||||||
Ders İsmi: | Adli Hemşirelik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere özellikle acil olgular başta olmak üzere tüm tıbbi olgularda, genel sağlık bilgilerinin yanı sıra, adli değerlendirmeleri de yapabilme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Adli tıbbın ve adli hemşireliğin tarihsel süreci,amacı, deliler ve sınıflandırılması, adli yaralar ve sınıflandırması, adli olgularda uyuşturucu ve alkol kullanımının etkileri, çocuk istismarı , adli hemşirelik uygulamaları, TCK 456, 457, 458, 459. maddelerin konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli bilimlere genel bakış | Okuma-araştırma |
2) | Adli tıbbın tarihçesi | Okuma-araştırma |
3) | Adli hemşirelik tarihçesi ve amacı | Okuma-araştırma |
4) | Deliller ve sınıflandırılması | Okuma-araştırma |
5) | Adli olguların orjinlere göre ayrımı | Okuma-araştırma |
6) | Adli yaralar ve sınıflandırılması, kısımları | Okuma-araştırma |
7) | Vizesınav | Okuma-araştırma |
8) | Ateş mesafeleri | Okuma-araştırma |
9) | Ateşli silahlarla oluşan yaralar | Okuma-araştırma |
10) | Adli olgularda alkol ile uyuşturucu ve uyuşturucu maddenin rolü | Okuma-araştırma |
11) | Çocuk istismarı ve sınıflandırılması | Okuma-araştırma |
12) | Cinsel suçlar ve bu mağdurların muayenesinde hemşirenin rolü | Okuma-araştırma |
13) | Adli hemşirelik uygulamaları | Okuma-araştırma |
14) | Yaralanma sonucu kişide meydana gelen hasarın derecesinin tespiti (muessir fiiller) | Okuma-araştırma |
15) | TCK 456, 457, 458, 459. maddeleri ve bu maddelerin, kavramların açıklanması | Okuma-araştırma |
16) | Final sınav | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Adli Tıp Cilt 1, Cilt 2, Cilt 3, Ed: Prof. Dr. Zeki SOSYAL, Prof. Dr. Canser ÇAKALER. 2.Eşiyok, B., Hancı, İ. H., Özdemir, Ç., Yelken, N., & Zeyfeoğlu, Y. (2004). Adli hemşirelik. Sted, 13(5), 169-171. 3.ÇEVİK, S. A., & BAŞER, M. (2012). ADLİ HEMŞİRELİK VE ÇALIŞMA ALANLARI. Sağlık Bilimleri Dergisi, 21(2), 143-152. 4.PINAR, R., & BAHAR, M. T. (2011). Acil Servis Hizmetleri ve Adli Hemşirelik. Turkiye Klinikleri Hemsirelik Bilimleri, 3(1). |
Diğer Kaynaklar: | 1.İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Adli Tıp Cilt 1, Cilt 2, Cilt 3, Ed: Prof. Dr. Zeki SOSYAL, Prof. Dr. Canser ÇAKALER. 2.Eşiyok, B., Hancı, İ. H., Özdemir, Ç., Yelken, N., & Zeyfeoğlu, Y. (2004). Adli hemşirelik. Sted, 13(5), 169-171. 3.ÇEVİK, S. A., & BAŞER, M. (2012). ADLİ HEMŞİRELİK VE ÇALIŞMA ALANLARI. Sağlık Bilimleri Dergisi, 21(2), 143-152. 4.PINAR, R., & BAHAR, M. T. (2011). Acil Servis Hizmetleri ve Adli Hemşirelik. Turkiye Klinikleri Hemsirelik Bilimleri, 3(1). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 3 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 4 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 3 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 4 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |