HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215421002 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Uygulama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Kafiye EROĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin hemşireliğin uygulama alanlarında liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır. Öğrenciyi farklı uygulama alanlarında liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma ve karar verme becerilerini geliştirmesini sağlayarak profesyonel yaşama hazırlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencinin zorunlu olarak aldığı diğer hemşirelik dersleri kapsamında öğrenilen becerilerde, bireyin sağlığını koruma ve iyileştirme, akut ya da kronik sağlık sorunu olan bireyi kapsamlı değerlendirme, bakım gereksinimlerini belirleme, bakımını planlayıp uygulama ve değerlendirme ile ilgili klinik alanda uygulamaya yöneliktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
2) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
3) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
4) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
5) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
6) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
7) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
8) | Arasınav | okuma-araştırma |
9) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
10) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
11) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
12) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
13) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
14) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
15) | Klinik Uygulama /Alan Uygulaması | okuma-araştırma |
16) | Final sınav | okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Urden, L. Stacy, K., Lough, M.E. (2014). Critical care nursing : diagnosis and management, St. Louis, Mo. : Elsevier/Mosby, 7th edition. (WY154 U741 2014). Advanced practice in critical care a case study approach Chichester, West Sussex, UK Ames, Iowa : Wiley-Blackwell, 2010. 2010 (E-book) Akbayrak, N. (2007). Hemşirelik Bakım Planları: Dahiliye- Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-sosyal Boyut.: Alter Yayıncılık. Aksoy, G., Akyolcu, N., Kanan, N. (2012). Cerrahi Hemşireliği-1. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Aştı T., K. A. (2011). Klinik Uygulama Beceri ve Yöntemler. Badır, A (2005). Klinik Cep Kitabı. İstanbul. Deomed Medikal Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Urden, L. Stacy, K., Lough, M.E. (2014). Critical care nursing : diagnosis and management, St. Louis, Mo. : Elsevier/Mosby, 7th edition. (WY154 U741 2014). Advanced practice in critical care a case study approach Chichester, West Sussex, UK Ames, Iowa : Wiley-Blackwell, 2010. 2010 (E-book) Akbayrak, N. (2007). Hemşirelik Bakım Planları: Dahiliye- Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-sosyal Boyut.: Alter Yayıncılık. Aksoy, G., Akyolcu, N., Kanan, N. (2012). Cerrahi Hemşireliği-1. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Aştı T., K. A. (2011). Klinik Uygulama Beceri ve Yöntemler. Badır, A (2005). Klinik Cep Kitabı. İstanbul. Deomed Medikal Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 4 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 5 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 396 |