ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200121010
Ders İsmi: Anatomi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hürriyet ÇETİNOK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere mesleki yaşamları boyunca kullanacakları, insan vücudundaki solunum, dolaşım, boşaltım, sindirim, üreme, endokrin ve sinir sistemini oluşturan yapılar ve bu yapıların fonksiyonlarının kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; Sindirim Sistemi, Endokrin Sistem, Kadın ve Erkek Genitoüriner Sistem anatomik yapıları ve görevleri, Duyu organlarının anatomisi, Merkezi ve periferik sinir sistemi yapıları ve fonksiyonları, somatik ve otonom sinir sistemi, kardiyopulmoner sistemleri oluşturan yapıların anatomisi, fonksiyonları ve birbiri ile ilişkileridir.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kardiyak ve Pulmoner Sistemi oluşturan yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, kardiyopulmoner sistem mekanizmasını açıklayabilir.
2) Merkezi Sinir Sistemini oluşturan Serebrum, serebellum, beyin sapı ve medulla spinalis yapılarını, bölümlerini ve fonksiyonlarını söyleyebilir.
3) Duyu Organlarının anatomisini bilir.
4) Periferik Sinir Sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını bilir.
5) Sindirim, Boşaltım, Üreme ve endokrin sistemlerin anatomik yapılarını ve fonksiyonlarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kardiyak Sistem Anatomisi (Kan dolaşımı, Kalp Anatomisi ve Damarlar) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
2) Lenfatik Sistem Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
3) Solunum Sistemi Anatomisi (Trakea, Bronş, Alveoller, Akciğerler Yapı ve fonksiyonları) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
4) Merkezi Sinir Sistemini oluşturan anatomik yapılar ve fonksiyonları (Cerebrum, Cerebellum, Bulbus, Pons, Mezensefalon, Medulla Spinalis Anatomik Yapı ve Fonksiyonları) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
5) Merkezi Sinir Sistemini oluşturan anatomik yapılar ve fonksiyonları (Cerebrum, Cerebellum, Bulbus, Pons, Mezensefalon, Medulla Spinalis Anatomik Yapı ve Fonksiyonları) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
6) Periferik Sinir Sistemi Anatomisi (Spinal Sinirler) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
7) Periferik Sinir Sistemi Anatomisi (Kranial Sinirler) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
8) Ara Sınav Ders Notları
9) Somatik-Otonom Sinir Sistemi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
10) Sempatik- Parasempatik Sistem "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
11) Sindirim Sistemi Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
12) Boşaltım Sistemi Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
13) Üreme Sistemi Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
14) Endokrin Sistem Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
15) Duyu Organlarının Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."


Diğer Kaynaklar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."




Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 14 28
Ara Sınavlar 1 31
Final 1 36
Toplam İş Yükü 151