ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002018
Ders İsmi: Endüstride Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Endüstrideki ergoterapi uygulama sahalarını öğrenmek ve bu sahalarda çalışan kişilere uygun hizmeti vermek adına gerekli hizmet yetisini kazanmakdır.

Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini endüstri sahasının genel analizi ve üretim süreçlerindeki personellerin bütüncül bir analiz edilmesine yönelik dersleri içerir. Bu dersler: Sosyal çevre, fiziki çevre, üretkenlik alanı, iş alanı gibi süreçleri ürün odaklı ve multidisipliner olarak analiz eder.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci endüstri alanındaki çevresel etkenleri analiz edebilir
2) Öğrenci üretim süreçlerindeki değişkenlere hakimdir
3) Öğrenci endüstriyel üretim süreçlerinin kişiyle olan sosyal etkişelimini analiz edebilir
4) Öğrenci endüstri ve üretim alanlarına yönelik çevresel analiz yetisine sahiptir
5) Çalışma sahalarında risk analizi yapabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
2) Üretim Üzerine Genel Bilgilendirme 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
3) Üretim Türü ve Kişiye Etkisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
4) Üretim Alanları ve Yaşam Alanları 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
5) İş Ev İlişkisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
6) Üretimin Ergoterapisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
7) Üretim Bakış Açıları 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
8) Ara sınav 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
9) Üretim Konseptlerine Ergoterapi Etkisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
10) Ergoterapistin Üretim Anlayışı 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
11) Fabrikasyon ve Özel Geliştirilmiş Ürünler Arası Farklar 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
12) Üretim Sahası Tecrübeleri 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
13) Dönüşüm Anlayışı ve Ergoterapi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
14) Sanal Üretim Sistemleri 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
15) Son İncelemeler ve Genel Bakış 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
16) Final sınavı 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 4
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 4
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 3
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 165