ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002016
Ders İsmi: Ergoterapide Dökümantasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ergoterapistlerin yaptığı uygulamalardaki kayıt, değerlendirme, uygulama ve sonuçlandırma gibi süreçlerinin verilerinin doğru ve evrensel bir şekilde oluşturulmasıyla güncel bir kaynak ve veri haline getirebilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği: AOTA yönergeleri, eyalet lisans yasası ve halk sağlığı kodu, üçüncü taraf geri ödeme yönergeleri ve düzenlemeleri, gizlilik ve Sağlık Sigortası Taşınabilirlik ve Hesap Verebilirlik Yasası (HIPAA). OT değerlendirmelerinde, müdahale planlarında, uzun ve kısa vadeli hedeflerde / amaçlarda, müdahale notlarında ve devam etmeme özetlerinde bilgi elde etmek için müşteri vaka çalışmaları kullanılacaktır. Probleme Dayalı Tıbbi Kayıt (POMR) tanıtılacak ve müdahale notu formatları OT uygulama çerçevesi kullanılarak sunulacaktır. Bu ders, ergoterapi problemlerini, hedeflerini, müdahalelerini ve sonuçlarını tanımlamak için yeterlilik temelli öğrenme ve klinik muhakeme üzerine odaklanmaktadır.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dersi tamamlayan öğrenci bilgilerini doğru bir teknoloji veya yöntem ile kaydederek öğrenmeyi uygulayabilir.
2) Dersi tamamlayan öğrenci yetkin bir şekilde analizi yapabilir ve düşünebilir.
3) Dersi tamamlayan öğrenci sosyal toplumdaki davranış ve durumlara yönelik hassasiyet sahibi olur.
4) Dersi tamamlayan öğrenci elde ettiği bilgileri ve deneyimleri doğru bir formatta kayıtlı veri haline dönüştürebilir.
5) Dersi tamamlayan öğrenci evrensel veri kaydı oluşturabilir ve bu verileri evrensel hale getirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Dökümantasyon 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
2) Dökümantasyon Tipleri ve Amaçları 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
3) Dökümantasyonun Yasal Temelleri 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
4) Problem Odaklı Tıbbi veya Medikal Kayıt 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
5) Ergoterapi Terminolojisinin Analizi 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
6) Ergoterapistlerin Raporlama Sorumlulukları 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
7) Verilerin gizliliği, Yasal Belge Oluşturma 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
8) Ara Sınav 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
9) Aktivite Analizi ve Gözlem Becerilerinin Veri Kaydı 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
10) Fonksiyonel Ergoterapi Planı Yazımı 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
11) Yaklaşım Planı Oluşturulması 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
12) Öykü Formatı ile Dökümantasyon 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
13) Elektronik Medikal Veri Kaydı 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
14) Veri Kaydı Örnek Tartışması 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
15) Veri Kaydı Örnek Tartışması 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
16) Final Sınavı 1. Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Ben Atchison MEd OTR FAOTA, Diane Dirette - Conditions in Occupational Therapy_ Effect on Occupational Performance, Fourth Edition (2011, Lippincott Williams & Wilkins)
Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 1
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 165