ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002015
Ders İsmi: Mesleki İngilizce 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mesleki alanda müdahalelerle ilgili terminolojiye hakim olma, mesleki okuma, telaffuz ve anlama yetilerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Ergoterapi müdahaleleri, ergoterapi değerlendirmeleri ve yorumlama, ergoterapi müdahalelerinde özel gruplar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İngilizce dilinde ergoterapi müdahalelerini tanımlar.
2) İnglizce dilinde ergoterapi değerlendirmelerini ve bunların yorumlamalarını yapar.
3) Ergoterapi müdahalelerinde özel grupları İngilizce dilinde tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Professional Use of English for Occupational Therapy 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
2) Occupational Therapy Terminology 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
3) Occupational Therapy – Cognitive Performance 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
4) Occupational Therapy – Psychosocial Performance 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
5) Occupational Therapy – Sense - Motor Performance 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
6) Occupational Therapy Interview in Musculoskeletal Rehabilitation Settings 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
7) Occupational Therapy Interview in Neurological Rehabilitation Settings 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
8) Mid term exam 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
9) Occupational Therapy Interview in Pediatric Rehabilitation Settings 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
10) Occupational Therapy Interview in Community Based Rehabilitation Settings 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
11) Occupational Therapy Interview in Geriatric Rehabilitation Settings 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
12) Occupational Therapy Interview in Psychiatric - Cognitive Rehabilitation Settings 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
13) Academic Reading in Occupational Therapy 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
14) Academic Reading in Occupational Therapy 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
15) Case study 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.
16) Final exam 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Glendinning, E., & Howard, R. (2007). Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 3
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 2
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 2
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 4
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 1
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 3
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 4
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 4
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 4
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 5
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Ödevler 1 2 2
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118