ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002013
Ders İsmi: Okullarda Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı okul ortamındaki ergoterapi müdahaleleri ve uygulama alanlarıyla ilgili hakimiyet kazanmak; okuldaki rol ve sorumluluklara sahip olan bireylerle ergoterapi alanındaki müdahaleler kapsamında nasıl iletişim kurulabileceği konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Okul ortamındaki ergoterapi müdahaleleri , ergoterapinin okul ortamındaki değerlendirmeleri, eğitim hayatındaki ergoterapist rollerinin açıklanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Okuldaki ergoterapi müdahalelerini tanımlar.
2) Okuldaki rollere yönelik tanımları yapar ve okul içindeki değişkenlere hakimdir.
3) Okul ortamındaki ergoterapi yaklaşımlarına hakimdir.
4) Veli ve öğretmenlere danışmanlık hizmeti vererek sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiye’de Okullar Ve Engelli Öğrenciler 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
2) Engelli Öğrencilerin Okul Ortamlarında Karşılaştıkları Süreçler 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
3) Okul temelli ergoterapi ve ergoterapistin rolü 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
4) Okullarda ergoterapiye ihtiyaç duyan çocukların belirlenmesi, aile ve öğretmen ile iletişim 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
5) Okullarda ergoterapistlerin kullandığı değerlendirme yöntemleri 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
6) Okul aktivite performansı ve ergoterapi modelleri 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
7) Planla Okullarda ergoterapi müdahale yöntemleri 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
8) Ara Sınav 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
9) Araştırmaya Hazırlık, Genel Literatür taraması 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
10) Okul ziyareti ve Okulların Ergoterapi Perspektifiyle Değerlendirilmesi 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
11) Okul ziyareti ve Okulların Ergoterapi Perspektifiyle Değerlendirilmesi 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
12) Okul ziyareti ve Okulların Ergoterapi Perspektifiyle Değerlendirilmesi ve Raporlaştırma Süreci 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
13) Raporların Tartışılması ve Değerlendirilmesi 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
14) Raporların Tartışılması ve Değerlendirilmesi 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
15) Raporların Tartışılması ve Değerlendirilmesi 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.
16) Final 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824. 2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004 3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In: Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri: Elsevier 2005. p. 795- 824.
2. Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press,2004
3. Journal Of Occupational Therapy Schools & Early İntervention American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 5
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 5
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 5
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 3
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 4
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 5
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 3
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 1
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 4
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 1
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 40
Toplam İş Yükü 106