ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002011
Ders İsmi: Mesleki Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): SBFstaff
Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mental sağlık problemi olanlarda sosyal katılımı destekleme, ayrımcılıkla mücadele etme, iş analizi,iş koçluğu hizmeti verme, eğitim ve diğer aktiviteler için ihtiyaçları tanımlama konularında yönlendirme sağlamak, mesleki rehabilitasyonla iş fırsatlarına ulaşma konusunda bilgi ve beceri geliştirmektir.

Dersin İçeriği: "Mental sağlık problemleri ve mesleki rehabilitasyon prensipleri
Kişi ve işe yönelik değerlendirmeler
Mental sağlık ve iş ile ilgili becerilerin eşleştirilmesi
Destekli-koruyucu iş modelleri ve uygulamalar
Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek problemler
Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılan problemlere yönelik programlara karar verme
Program uygulama örnekleri"





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mental sağlık problemi olan kişilerde mesleki rehabilitasyon ekibini ve aşamalarını bilir.
2) Genel ve ciddi kronik mental sağlık problemleri olan kişilerde temel mesleki rehabilitasyon değerlendirmelerini, iş ve ihtiyaç analizini kavrar ve uygular.
3) Genel ve ciddi kronik mental sağlık problemleri olan kişilerde mesleki rehabilitasyon uygulama stratejilerini kanıta dayalı ve kişiye özel seçer ve temel düzeyde uygular
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Değerlendirmelerle analiz sonuçlarını karşılaştırabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilginin verilmesi 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
2) Mesleki rehabilitasyona giriş 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
3) Mesleki Rehabilitasyon Sorumlulukları ve Uygulama Sahası 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
4) Mesleki Rehabilitasyon Sorumlulukları ve Uygulama Sahası 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
5) Ergonomi (İş ve iş yeri osha,nıosh) 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
6) Değerlendirme periyodu Fonksiyonel kapasite değerlendirmesi (JTECH - Pratik) 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
7) İşe yönelik psikolojik ve kognitif fonksiyonel değerlendirmesi 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
8) Ara Sınav 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
9) İşe yönelik beceri ve istek değerlendirmesi, işe yönlendirme ve uyumlandırma süreci 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
10) Mesleki rehabilitasyon eğitimi 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
11) Saha Çalışmaları 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
12) Mesleki rehabilitasyon eğitimi 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
13) Grup Sunumları 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
14) Simülasyon Kontrolü 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
15) Grup sunumları 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.
16) Final Sınavı 1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2. Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3. International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4. WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitation.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons.
2) Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons.
3) International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization.
4) WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitatiion.
Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 5
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 3
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 165