ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002010
Ders İsmi: Az Gören Rehabilitasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Görme engelli bireylerin günlük yaşam aktiviteleri, sosyal hayat ve iş hayatına katılımını kolaylaştıracak müdahale becerilerini kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği: Görme engellilerde ambulasyon, az görenlerde yardımcı araç kullanımı, ev ve iş yeri düzenlemelerini içerir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Görme engellilerde günlük yaşam aktivitelerinin kolaylaştırılmasını öğrenir.
2) Görme engellilerde ambulasyonun sağlanmasına yönelik eğitimi verir.
3) Görme engellilerde gerekli çevre düzenlemeleri belirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözün anatomisi 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
2) Görme fizyolojisi 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
3) Az gören ve görme engelli kavramları 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
4) Çocuklarda az görme 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
5) Yetişkinlerde az görme 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
6) Geriatride az görme " 1) Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heineman1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994. n, Oxford, 2002. 2) Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994."
7) Görme engellilerde teknoloji 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
8) Ara Sınav 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
9) Az görenlerde yardımcı araç kullanımı 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
10) Kendine bakım aktivitelerinde bağımsızlık 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
11) Sosyal yaşamda bağımsızlık 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
12) İş yaşamında bağımsızlık 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
13) Ev ve iş yeri düzenlemeleri 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
14) Çevresel düzenlemeler 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
15) Genel tartışma 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
16) Final Sınavı 1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002. 2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: " 1) Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2) Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994."



Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 1
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 3
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 3
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 1
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 165