ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002008
Ders İsmi: Yaşam Kalitesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaşam kalitesi kavramının, farklı problemlerde yaşam kalitesi değişiminin ve yaşam kalitesi değerlendirme yöntemleriyle bunların yorumlamasının öğretilmesi
Dersin İçeriği: Yaşam kalitesi kavramı, farklı durumlarda yaşam kalitesi ve değişimi, yaşam kalitesinin değerlendirme yöntemleri ve yorumlanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yaşam kalitesi kavramını tanır.
2) Yaşam kalitesine etkiyen faktörleri tanımlar.
3) Sağlıkla ilişikili yaşam kalitesini tanımlar ve yorumlar.
4) Yaşam kalitesini değerlendirme yöntemlerini bilir ve yorumlar.
5) Farklı gruplarda yaşam kalitesini analiz eder ve yorumlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hastalık ve Sağlık 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
2) Yaşam kalitesi kavramı 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
3) Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
4) Yaşam memnuniyeti 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
5) Sağlıkla ilişkili Yaşam kalitesi alt parametreleri 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
6) Sağlıkla ilişkili Yaşam kalitesi (SİYK) alt parametreleri 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
7) Yaşam kalitesi ölçme yöntemleri 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
8) Ara sınav 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
9) Vaka değerlendirmesi 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
10) Vaka değerlendirmesi 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
11) Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi ölçeklerinin analizi 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
12) Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi sonuçlarının yorumlanması 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
13) Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi sonuçlarının yorumlanması 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
14) Literatür örneklerinin sunumu 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
15) Literatür örneklerinin sunumu 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006
16) Final 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness 2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness
2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 3
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 4
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 5
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 1
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 4
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 4
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 4
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 1
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Sunum / Seminer 1 2 2
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 120