ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002007
Ders İsmi: Motor Öğrenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Motor öğrenme ve motor beceri süreçlerini anlama, motor öğrenme prensibine dayalı farklı tedavi yöntemlerini öğrenme ve uygulamayı amaçlar.

Dersin İçeriği: Motor öğrenme, motor öğrenme prensipleri ve eğitim metotlarını içerir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Motor öğrenme basamaklarını öğrenir.
2) Motor öğrenme prensiplerini kullanarak tedavi planlar.
3) Beceri, performans ve yetenek kavramlarını tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Motor Kontrolün Nörofizyolojisi I 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
2) Motor Kontrolün Nörofizyolojisi II 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
3) Nöroplastisite 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
4) Motor Öğrenmeye Giriş I 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
5) Motor Öğrenmeye Giriş II 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
6) Fonksiyonun İyileşmesi ve Nöral Plastisite 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
7) Nörolojik Bozukluklara Genel Bakış 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
8) Ara Sınav 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
9) Görev - Hedef Odaklı Eğitim 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
10) Robot Destekli Uygulamalar ve Sanal Gerçeklik 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
11) Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Tedavisi 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
12) Ayna Terapisi 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
13) Öğrenci Sunumları - Tartışma 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
14) Öğrenci Sunumları - Tartışma 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
15) Öğrenci Sunumları - Discussion 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.
16) Final exam 1. Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2013. 2. Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2016.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1) Yıldırım SA. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan Yayınevi, 2013.
2) Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması?. Hipokrat Kitabevi, Ankara, Mart 2016. ISBN: 978-605-9160-66-7."



Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 3
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 2
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 1
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 3
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 2
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 40
Toplam İş Yükü 106