ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002005
Ders İsmi: Sanat Terapi ve Rekreasyonel Aktiviteler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sena ERARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler sanat terapisi kuramlarını ve modellerini uluslararası ve kültürlerarası bir bakış açısıyla inceleyeceklerdir. Okumalar, deneyimlerin paylaşılması, grup çalışması ve sanat terapisi etkinliklerinin tartışılması yoluyla, öğrenciler sanat terapisinin tarih, teori, uygulama ve çeşitli ortamlardaki uygulamaları hakkındaki anlayışlarını artıracaklardır.

Dersin İçeriği: Sanat terapisi, insanların duyguları, düşünceleri ve fikirleri keşfetmesine ve dönüştürmesine yardımcı olmak için farklı yaratıcı ifade formları kullanır. Duygusal meseleleri işlemeye ve bunlarla başa çıkmaya yardımcı olmanın yanı sıra öz farkındalık, anlayış, iyileşme ve refahı da kolaylaştırabilir. Sanat terapisi, düşünceleri ve duyguları hakkında konuşmakta zorlanan insanlar için özellikle yararlı olabilir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci Sözsüz iletişimi daha iyi anlar ve tanır.
2) Öğrenci Kişisel inançları, değerleri ve sağlık ve zindelik hakkında fikir sahibi olur.
3) Öğrencinin iletişim becerileri gelişir.
4) Rekreasyonel aktivitelere hakim olacktır ve bu aktivitelerin uygulamasına dair hakimiyet kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sanat terapinin tarihi ile ilgili bilgi sahibi olur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Terapi Nedir? 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
2) Sanat Terapi Genel Bilgiler 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
3) Sanat Terapi Tarihi 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
4) Sanat Terapi Uygulamaları 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
5) Sanat Uygulaması 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
6) Genel uygulama 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
7) Genel uygulama 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
8) Ara Sınav 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
9) Rekreasyon Tanımı 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
10) Rekreasyon Uygulamaları 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
11) Rekreasyon Uygulamaları 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
12) Rekreasyon Uygulamaları 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
13) Genel Tartışma 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
14) Sanat ve Sağlık 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
15) Genel Uygulama 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
16) Final Sınavı 1. Lisa D. Hinz-Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge) 2. Gerry McNeilly-Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers) 3. Lisa B. Moschini-Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Lisa D. Hinz - Expressive Therapies Continuum_ A Framework for Using Art in Therapy (2009, Routledge)
2) Gerry McNeilly - Group Analytic Art Therapy (2005, Jessica Kingsley Publishers)
3) Lisa B. Moschini - Drawing the Line_ Art Therapy with the Difficult Client (2004, Wiley)
Diğer Kaynaklar: YOK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 2
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 2
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 3
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 1
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 1
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 165