ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214321010
Ders İsmi: Performans Alanları - Kognitif
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kognitif fonksiyonları, beyin yapılarıyla olan ilişkileri ve ilgili nöroanatomik yapıların etkilenimiyle gelişebilecek fonskiyon bozukluklarının incelenmesi ve ilgili kognitif bozukluk görülen hastalıklarda ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazanılması
Dersin İçeriği: Kognisyonun tanımlanması, kognisyonla ilgili beyin yapılarının öğrenilmesi, kognistif bozukluklar ve bunun aktivite performansıyla ilişkisi, kognitif becerilerin değerlendirilmesi ve sonuçlarının analizine uygun ergoterapi müdahaleleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kognitif bozukluklara ait değerlendirmeleri yapar ve sonuçlarını yorumlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kognisyonu ve kognitif becerileri tanımlar.
2) Kognitif becerilerle ilişkili nöroanatomik yapıları tanımlar.
3) Farklı hastalıklarda görülebilecek kognitif bozuklukları açıklar.
4) Kognitif bozukluklukları yönelik ergoterapi müdahalelerini tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kognisyonun tanımı, kognisyon, aktivite ve ergoterapi süreci 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
2) Kognisyon nöroanatomisi ve nörofizyolojisi 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
3) Kognitif beceriler - Dikkat 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
4) Kognitif beceriler- Hafıza 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
5) Kognitif beceriler- Uzaysal yetenekler 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
6) Kognitif beceriler- Apraksi 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
7) Kognitif beceriler-Yürütücü işlevler 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
8) Ara sınav 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
9) Ergoterapi uygulama alanları 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
10) Kognitif rehabilitasyonda değerlendirme ve müdahale yöntemleri 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
11) Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
12) Çocukta bilişsel gelişim bozuklukları; Zeka geriliği ve öğrenme bozukluğu 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
13) Yaşlıda bilişsel bozukluklar; Alzheimer, Demans 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
14) Parkinson ve kognitif performans 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
15) Travmatik beyin yaralanmaları ve kognitif performans 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing
16) Final 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier 2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction. Mosby, Elsevier
2. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance. Blackwell Publishing

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 5
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 5
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 5
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 3
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 4
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 4
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 4
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 4
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130