ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002002
Ders İsmi: Nörogelişimsel Bozukluklar ve Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nörogelişimsel bozuklukların etiyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulgularının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği: Nörogelişimsel bozukluklar, serebral palsi, nöral tüp kapanma defektleri, spina bifida ve tipleri, nöromusküler hastalıklar, musküler kastalıklar, gelişimsel koordinasyon bzouklukları, otizm spektrumuna dahil bozukluklar, disleksi, öğrenme güçlükleri, zihinsel bozukluklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klinikte karşılaşılabilecek farklı nörogelişimsel bozukları öğrenir.
2) Nörogelişimsel hastalıklara özgü bulguları ve bunların değerlendirilmesini değerlendirmeyi öğrenir.
3) Nörogelişimsel hastalıklar hakkında bilinmesi gereken klinik bilgilere sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Normal Gelişim 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
2) Serebral Palsi 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
3) Serebral Palsi Değerlendirme ve Rehabilitasyon 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
4) Serebral Palsi Değerlendirme ve Rehabilitasyon 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
5) Otizm Spektrum Bozukluğu 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
6) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
7) Özgül Öğrenme Güçlüğü 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
8) Ara sınav 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
9) Down Sendromu 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
10) Gelişimsel Koordinasyon Bozukluğu ve Brakial Pleksus 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
11) Nörogelişimsel Bozuklukların Değerlendirilmesi 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
12) Nörogelişimsel Bozuklukların Değerlendirilmesi 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
13) Nörogelişimsel Bozuklukların Rehabilitasyonu - Motor - Duyu - İletişim - Günlük Yaşam Aktivitesi (GYA) 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
14) Nörogelişimsel Bozuklukların Rehabilitasyonu - Oyun 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
15) Nörogelişimsel Bozuklukların Rehabilitasyonu - Yazı yazma - Floortime 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)
16) Final 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press) 2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002) 3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019) 4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Sam Goldstein, Cecil R. Reynolds - Handbook of Neurodevelopmental and Genetic Disorders in Children, Second Edition (2010, The Guilford Press)
2. Chia Hong, Lynne Howard - Occupational Therapy in Childhood (2002)
3. Jane Clifford O'Brien, Heather Kuhaneck - Case-Smith's Occupational Therapy for Children and Adolescents, 8th Edition (September 26, 2019)
4. Shelley E. Mulligan - Occupational Therapy Evaluation for Children- A Pocket Guide (2013, LWW)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 5
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 4
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 4
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 1
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 1
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 1
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 1
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 3
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 1
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100